اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 836296
دوشنبه - 1 مهر 1398 - 12:58
شهرداری، چگونه شهر را برای آغاز سال تحصیلی آماده می‌کند؟

اقدامات و تمهیدات ویژه شهرداری اصفهان برای استقبال از سال تحصیلی جدید

پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، بخش‌های مختلف مدیریت شهری، با انجام اقدامات ویژه، شهر را برای حضور همراه با آسایش و آرامش دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌کنند.

اقدامات و تمهیدات ویژه شهرداری اصفهان برای استقبال از سال تحصیلی جدید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، بخش‌های مختلف مدیریت شهری، با انجام اقدامات ویژه، شهر را برای حضور همراه با آسایش و آرامش دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌کنند.

حوزه زیباسازی، تغییر چهره شهر، نظافت ویژه و …

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل ۴۶ بندی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال مهر می‌رود و با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط، خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از مهر ارائه می‌دهد.

وی اعلام کرد: زیباسازی شهر، ایمن‌سازی خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها و تغییر چهره شهر در آستانه مهر، از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، شهر چهره دیگری به خود می‌گیرد، اظهار داشت: رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس، پاکسازی و رنگ‌آمیزی کلیه پانل‌های نصب شده در سطح شهر به منظور زیباسازی شهر انجام می‌شود.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی درخصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و دانشجویان است. از دیگر اقدامات می‌توان به خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی آن‌ها به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز اشاره کرد.

امیری افزود: امحاء کلیه دیوارنوشته‌های سطح شهر و دیوارهای مدارس همچنین نظافت و شستشوی مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، جداول، پل‌های عابرپیاده و…. از جمله اقداماتی است که پیش از بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه نظافت و پاکسازی مادی‌ها و انهار به طور ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی ایمنی محوطه‌های بازی داخل پارکها، ساماندهی، زیباسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی نیز از تعهدات اداره خدمات شهری است و انجام شده است. در برخی مناطق نیز تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، انجام شده است.

حوزه پسماند

نصب پلاکاردهای مناسب با هدف اطلاع‌رسانی قانون مدیریت پسماند به دانش‌آموزان، تجهیز کلیه مدارس به مخازن نگهداری پسماند خشک و افزودن مخازن پسماند تر و خشک در معابر منتهی به مدارس برای حفظ محیط زیست به مناسبت بازگشایی مدارس از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت، جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری اصفهان در حوزه پسماند همزمان با آغاز سال تحصیلی است.

همچنین ایستگاههای ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم‌التحریر مجهز می‌شوند و در طرح خلاقانه سازمان پسماند، تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم‌التحریر نو در سطح ایستگاههای بازیافت اجرا می‌شود.

دریافت ایده‌های دانش آموزان

همچنین شهرداری اصفهان، به مناسبت سال تحصیلی جدید، ایده‌های دانش آموزان و معلمان را برای اداره شهر از طریق مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان دریافت می‌کند.

این فرآیند تحت عنوان ” ایده کاپ” و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود.

اصفهان ۲۰۲۰، شهر جهانی گردشگری، هنر و میراث فرهنگی در سال ۲۰۲۰ میلادی، محور اصلی این رویداد است که در آن مدیریت شهری از دانش آموزان و معلمان می‌خواهد ایده‌هایی برای معرفی بهتر اصفهان به عنوان مقصد گردشگری، ایجاد جاذبه‌های نوین گردشگری، برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی برای گردشگری و کاهش یا حل مشکلات گردشگری شهر اصفهان، مطرح کنند.

مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۷ آبان ماه ۹۸ است و متقاضیان باید از طریق Www.eventbox.ir/ideacup-sch، ثبت نام و کسب اطلاع کنند.

در پایان اهدای جایزه به چهار گروه دبستان، متوسطه اول و دوم و همچنین معلمان، اهدای تندیس ویژه اصفهان ۲۰۲۰، اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ۳ ایده برتر از هر گروه، اهدای جایزه نقدی و لوح تقدیر به ایده‌های برتر راه یافته به مرحله دوم و ارائه گواهی شرکت کنندگان رویداد، صورت می‌گیرد.