استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 765715
جمعه - 21 تیر 1398 - 19:50

اقدامات بازدارنده علیه گروه‌های غیرقانونی در مرز/ تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای امنیت مرزها

وزیر کشور در بجنورد از انجام اقدامات بازدارنده علیه گروه‌های غیرقانونی کشورهای هم‌جوار در زمان لازم خبر داد، گفت: شورای عالی امنیت ملی برای ارتقای امنیت مرزهای کشور ازنظر تأسیسات و تجهیزات ۳۰۰ میلیون دلار تخصیص داده است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت امنیت مرزهای کشور اظهار کرد: امنیت کشور در شرایط کنونی وضعیت مطلوبی را دارد و مرزها در حال رصد هستند.

وی از استقرار کامل نیروهای کشور به‌منظور رصد و کنترل مرز غرب کشور خبر داد و گفت: با توجه به تعامل و همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه غرب کشور ازجمله ترکیه و عراق و همچنین رصد و استقرار کامل در مرزها، جزو امن‌ترین مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود.

وزیر کشور همچنین به برخی اقدامات گروه‌های غیر قانونی در علیه مرزهای ایران اشاره کرد و افزود: برخی موارد و اقدامات گروه‌های غیرقانونی علیه مرزهای کشور تحت رصد است و در هرزمانی که لازم باشد برای بازدارندگی و براساس قوانین دو کشور همجوار مرز و هماهنگی‌های لازم اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی سپس به امنیت مرزها در شرق کشور پرداخت و ادامه داد: استقرار نیروها در مرزهای شرقی کشور کامل‌تر شده و با کمک شورای عالی امنیت ملی ۳۰۰ میلیون دلار برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات برای کنترل مناطق مرزی اختصاص داده‌شده که طی هرسال ۱۰۰ میلیون دلار برای مرزها بخصوص در جنوب شرق کشور که حساس است هزینه می‌شود.

رحمانی فضلی همچنین از مأموریت شورای عالی امنیت به سپاه برای حضور در مرزهای دریایی جنوب کشور نیز خبر داد و گفت: سپاه برای مبارزه با قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در مرزهای دریایی جنوب کشور حضور دارد و اکنون قدرت کنترلی سپاه و نیروهای انتظامی با همکاری یکدیگر بالا رفته و مشکل خاصی در این مناطق وجود دارد.

وی به دیدار با عشایر و مرزنشینان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: بازدید از مناطق مرزی خراسان شمالی و نشست با عشایر و مرزنشینان استان در این سفر انجام می‌شود.

وزیر کشور در انتها با تأکید بر تلاش برای تأمین امنیت مناطق مرزی به‌صورت پایدار گفت: این تلاش‌ها در راستای اقدامات پدافند غیرعامل تکیه می‌شود که نگاه توسعه‌ای را به همراه داشته باشد به‌نحوی‌که کارگروه ویژه مرز در شورای توسعه شرق و غرب کشور با نگاه ایجاد اشتغال، تولید و ارتقای زیرساخت‌های مناطق مرزی در حال کار است.

انتهای پیام/ر