اقتصاد کلان و بودجه » اقتصادی » تولیدی » دامون رشیدزاده » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 441258
شنبه - 31 شهریور 1397 - 10:11

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت

در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.
– سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت پروازها تغییر نمی‌کند و پروازها براساس برنامه و زمان درج‌شده در بلیت‌ها انجام می‌شود. در این‌باره رضا جعفرزاده گفت:‌ تمام کادرهای پروازی داخلی و خارجی زمان پرواز خود را براساس زمان رسمی ایران تنظیم کرده‌اند و از این رو مسافران باید براساس زمان درج‌شده در بلیت در فرودگاه حاضر باشند.
– رئیس انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه متأسفانه عرضه و تقاضای شیر خام مختل شده است، گفت: برخی دامداران با استفاده از مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیح می‌دهند شیرهای خود را به واحدهای شیر خشک بفروشند.
– رشد قیمت مسکن به دلیل رکود حاکم بر بازار متوقف شد و به گفته مشاوران املاک متقاضیان مسکن این روزها می‌توانند به‌راحتی و بدون دغدغه اقدام به خرید کنند.
– معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو اعلام کرد: ایران‌خودرو در راستای محدودکردن ثبت‌نام به خودرو اولی‌ها یا افراد فاقد خودرو، با اعتماد به مشتریان تکمیل فرم خوداظهاری را در برنامه قرار داده است.
– شرکت کره‌ای سامسونگ روز پنجشنبه بدون اطلاع قبلی از گوشی گلکسی A7 رونمایی کرد. در پشت این گوشی سه دوربین و در سوی دیگر آن یک دوربین قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود گوشی جدید شرکت سامسونگ با قیمت ۳۵۰ یورو در اروپا عرضه شود.
– با همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای نجف و بغداد در روزهای اربعین از ۲.۴ تا ۲.۷ میلیون تومان تعیین شد.
– ستاد تنظیم بازار در آخرین نشست خود به منظور تنظیم بازار محصولات سلولزی و بهداشتی تصویب کرد ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت ۴۲۰۰ تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه تأمین شود.
– مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر وضعیت سدهای ایران بحرانی است و باید دعا کرد بارندگی خوبی در فصل پاییز داشته باشیم تا بتوانیم این وضعیت را سروسامان دهیم.
– بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به روند رو به رشد خود ادامه داده و تا مرز ۱۴۷ هزار میلیارد تومان پیش رفته است. به اعتقاد رئیس کل بانک مرکزی این بدهی بخشی از همان عملکرد بانک‌ها محسوب می‌شود که به مرور می‌تواند روند نظام و سیستم بانکی را نابود کند.