اقتصاد کلان و بودجه » اقتصادی » تولیدی » دامون رشیدزاده » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 410289
یکشنبه - 11 شهریور 1397 - 12:39

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت

در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.
– سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان اینکه تورم ناشی از ایجاد بازار ثانویه ارز از همین حالا هم آغاز شده است، گفت: در حوزه‌های مربوط به اقلامی مانند لبنیات، فولاد، میلگرد، پروفیل، چوب و بسیاری دیگر از اقلام واسطه‌ای قیمت‌ها دوبرابر شده است.
– رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: مراکز علمی‌کاربردی زمانی می‌توانند عملکرد موفق و تأثیرگذاری در بازار کار داشته باشند که به‌ جای دروس تئوری، به فعالیت‌های عملی روی بیاورند.
– در جریان جلسه‌ای که میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهرماه تعیین شد.
– دولت در یک تصمیم مهم به تمامی پتروشیمی‌ها اعلام کرد از این پس باید ارز موجود در حساب‌های خارجی، شرکت‌های تراستی، کارگزاران و صرافی‌های خود را تسلیم بانک مرکزی کنند.
– محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: باید اژدهای هفت سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش به مسلخ برد. در کنار برخورد با مفسد، این تنها راه باقی‌مانده برای اصلاح فرایندهای فسادزاست؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، به‌عنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت.
– رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به وزیر صنعت و گمرک، خواستار لغو ممنوعیت صادرات شیر خشک شده است، گفت: این ممنوعیت ممکن است موجب قاچاق شود.
– بررسی اقدام سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین قیمت بلیت پروازهای داخلی نشان می‌دهد نه‌تنها نرخ‌ها کاهش نیافته بلکه در بیشتر مسیرهای پروازی قیمت‌ها در مقایسه با دوران پس از آزادسازی و حتی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.
– معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: گوشت منجمد گوساله حداکثر باید کیلویی ۲۹ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و اگر تخلف و گران‌فروشی از واردکننده‌ای سر بزند، دیگر به او مجوز واردات نمی‌دهیم.
– در حالی که دلالان و واسطه‌های بازار خودرو، قیمت‌های نجومی و تخیلی برای خودروهای داخلی عنوان می‌کنند، خبری از سازمان‌های نظارتی و برخورد با گران‌فروشان نیست.