فولادشهر
کد خبر : 134769
چهارشنبه - 19 مهر 1396 - 12:31

اقتدار،امنیت و آرامش رهاورد عملکرد قاطع پلیس بوده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت:رویکردجامعه محوری پلیس در واقع نوعی فلسفه واعتقاد بوده که دستیابی به آن نیازمندهمکاری مشترک پلیس و جامعه است . غلامرضا افشاری در جمع مردم زرین شهر با ادای احترام به شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، تمامی […]

اقتدار،امنیت و آرامش رهاورد عملکرد قاطع پلیس بوده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت:رویکردجامعه محوری پلیس در واقع نوعی فلسفه واعتقاد بوده که دستیابی به آن نیازمندهمکاری مشترک پلیس و جامعه است .

غلامرضا افشاری در جمع مردم زرین شهر با ادای احترام به شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، تمامی نیروهای مسلح در مسیر خدمت به اسلام و همواره آماده شهادت و جانفشانی برای نظام اسلامی و حفظ ناموس و خاک کشور هستند و امروز جوانان پرچمدار مبارزه با ابر قدرت‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند و باید قدردان فرصت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، امنیت باید همه جانبه باشد و تمام ابعاد امنیت ملی، اجتماعی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، نظامی و انتظامی، فرهنگی، فکری و عقیدتی، امنیت مدنی و شهروندی، قضایی، امنیت اخلاقی، حیثیتی و آبرویی را شامل شود و هیچکدام از حیطه‌های زندگی بشر نباید دچار ناامنی باشد.

وی افزود: باید توجه داشت پلیس تنها تولید کننده امنیت اجتماعی نیست بلکه امنیت مطلوب در جامعه اسلامی محصول کارکرد صحیح تمامی نهادهای اجتماعی و انجام وظایف شهروندی افراد جامعه است و تک تک افراد جامعه در تولید و حفظ نظم و امنیت دخیل هستند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان ادامه داد: حال که پلیس از مردم و برای مردم است،باید با مردم باشد تا بتواند نیازهای واقعی آنان را درک و از میزان رضایت آنها ازعملکرد خود مطلع شود . از سوی دیگر اساسا برای کاهش هزینه های انتظامی، پلیس نیاز به مشارکت مردم دارد و ما تلاش می کنیم با مردم به عنوان اصلی ترین مولفه های سرمایه اجتماعی ارتباط برقرار کرده و به سبب این ارتباط، اعتمادسازی کنیم، لذا نیروی انتظامی به جهت پالایش درون سازمانی و افزایش اعتماد مردم به پلیس به این مهم توجه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت پایدار در گرو اراده و همکاری مردم با نیروی انتظامی است، بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف پلیس، حل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و جلب مشارکت عمومی در حوزه امنیت اجتماعی است و اگر همدلی و همراهی مردم با پلیس نباشد برخورد با مسائل، جرایم، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه بسیار سخت و مشکل خواهد بود و از این جهت باید گفت تحقق و ارتقای احساس امنیت اجتماعی در گرو مشارکت عمومی است.

افشاری یاداور شد: تمرکز بر رعایت حقوق شهروندی یکی دیگر از اصولی است که در نیروی انتظامی شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته است چراکه ما بر این باوریم حقوق شهروندی یک هدیه الهی و جزء حقوق ذاتی و فطری انسان هاست و در قانون اساسی نیز به آن توجه و به آن تاکید شده است.

انتهای خبر/قریشوندی ابراک