فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 655405
چهارشنبه - 8 اسفند 1397 - 10:45

اقامتگاه تابستان فتحعلی شاه نوروز باز می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: خوشبختانه عملیات مرمت کاخ سلیمانیه که از سال‌ها قبل در حال انجام بوده، به پایان رسیده و نوروز ۹۸ درهای این مجموعه تاریخی به روی گردشگران باز می‌شود.

اقامتگاه تابستان فتحعلی شاه نوروز باز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد ترکاشوند  اظهار کرد: معاونت گردشگری میراث فرهنگی برای ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برگزاری تورهای رایگان البرزگردی یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: در این ایام امکان بازدید گردشگران از برخی از اماکن و بناهای تاریخی استان فراهم می‌شود که کاخ موزه سلیمانیه یکی از این اماکن تاریخی است.

این مسئول بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های نوروزی از جمله  معرفی هفت سین، آداب و رسوم عید که باعث می‌شود مردم با این آیین قدیمی بیشتر آشنا شوند، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: برای معرفی بیشتر استان به مسافران نوروزی امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته کتابچه و نقشه گردشگری استان در مسیرهای پرتردد توزیع می‌شود.

 به گزارش ایسنا، کاخ سلیمانیه، در دوره فتحعلی‌شاه قاجار و به دستور وی برای اقامت تابستانی در باغی بزرگ که اکنون محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است ساخته شد؛ هم اکنون نقاشی‌های ارزشمندی از آقامحمدخان قاجار و فتحعلی‌شاه بر دیوار این کاخ به جا مانده است.
انتهای پیام/