افق آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان روشن خواهد بود
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از دو سامانه الکترونیکی شهرداری اصفهان در هفته گذشته گفت: اگرچه در این دو سامانه متداولترین نوع خدمات الکترونیکی ارائه شده است، اما میتواند چراغ راهی برای اثرگذاری بهتر و ارائه خدمات بیشتر در آینده باشد.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از دو سامانه الکترونیکی شهرداری اصفهان در هفته گذشته گفت: اگرچه در این دو سامانه متداولترین نوع خدمات الکترونیکی ارائه شده است، اما میتواند چراغ راهی برای اثرگذاری بهتر و ارائه خدمات بیشتر در آینده باشد.
وی در خصوص سامانه رزرواسیون منازل استیجاری یا Ereserving.com توضیح داد: یکی از برنامههای شهرداری و این سازمان توجه به مبحث گردشگری است که باید تا افق سال ۲۰۲۰ محقق شود و در این زمینه این سازمان در راستای شعار «به اصفهان رو» سعی کرده دغدغه اسکان و اقامت را به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی گردشگران تا حد زیادی کاهش دهد.
سیدحمیدرضا ابطحی با اشاره به مزایای این سامانه بیان کرد: ایجاد یک سامانه متمرکز و امن به گردشگران کمک میکند تا با کمترین هزینه، محلی مناسب و مطمئن را برای اقامت در اختیار داشته باشند و باعث خواهد شد که مالکین نیز با خاطری آسودهتر منازل خود را در اختیار گردشگران قرارداده و در توسعه صنعت گردشگری سهیم باشند.
وی با اشاره به امکان ساماندهی بیشتر حمل ونقل، ایمنی و خدمات شهری گردشگران، ادامه داد: استفاده از این سامانه همچنین موجب میشود وضعیت اسکان گردشگران چه در ایام پیک سفر و چه در سایر روزهای سال تا حد زیادی سازماندهی شده و هر یک از مراجع ذیربط اعم از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نیروی انتظامی، اداره اماکن و دستگاه قضا -در جهت خدمات رسانی بهتر- بر وضعیت اسکان گردشگران نظارت موثرتری داشته باشند.
ابطحی در خصوص سامانه میز خدمت کارکنان نیز بیان کرد: این سامانه به عنوان درگاه الکترونیکی همکاران شهرداری اصفهان امکان یکپارچه سازی فرایندها و ارائه خدمات الکترونیکی به کارکنان را فراهم، از دوگانگی یا فقدان اطلاعات جلوگیری و مسیر برنامه ریزی و مدیریت سرمایه انسانی در شهرداری را هموارتر میکند.
وی ادامه داد: میز خدمت الکترونیکی، فضایی مجازی است که به منظور ارائه متمرکز انواع سامانههای الکترونیکی، خدمات الکترونیکی رفاهی و اداری، اطلاعیهها و مستندات مهم و… طراحی شده تا همکاران شهرداری فارغ از مدیریت یا سازمان محل خدمت، بدون مراجعه حضوری به بخشهای مختلف اداری شهرداری از امکانات رفاهی، آموزشی و… بهره مند گردد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی تمامی حوزههای مختلف شهرداری به ویژه حوزه معاونت خدمات شهری و ستاد تسهیلات سفر اصفهان، همچنین حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی که جهت راه اندازی این دو سامانه تلاش کردند، خاطرنشان کرد: راه پیش رو، سخت و دشوار است است اما رهنمودهای همکاران و لطف و عنایت حق تعالی طی مسیر را آسانتر کرده و با مشارکت و همکاری تمامی معاونتها، سازمانها، مناطق و مدیریتهای شهرداری اصفهان، در آینده افقهای روشنتری پیش روی حوزه فاوا شهرداری اصفهان خواهد بود.