«افغانستان» و «پاکستان» به بازارهای در اولویت گردشگری ایران اضافه شدند
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از بازنگری در بازارهای هدف گردشگری ایران خبر داد. افغانستان و پاکستان به بازارهای هدف در اولویت جذب گردشگر اضافه شدند.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی _ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری _ با بیان اینکه تحقیقات بازار گردشگری (Tourism Market Research) به منظور شناخت نسبی از قابلیتهای عرضه و تقاضای گردشگری در کشورهای هدف ایران انجام شد، یادآوری کرد: طبق دستور رئیس سازمان از نیمه دوم سال ۹۷ افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ج. ا. ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
وی افزود: این فرایند با بررسی گزارشها و آمارهای معتبر بینالمللی، کسب اطلاعات از نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکتهایی مانند تورگردانان، ایرلاینها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشستهای تخصصی انجام میشود.
لاریجانی اظهار کرد: ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقا کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگانهای مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایشهای بعد اصلاح شد.
او اضافه کرد: بر اساس این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا و سطح تبادلات گردشگری فیمابین مورد بررسی قرار میگیرد و ویژگیهای تقاضای گردشگری کشور مبدا، مناطق گردشگرفرست، رسانههای مرجع و اثرگذار بر گردشگران و توراپراتورها و آژانسهای مسافرتی فعال در گردشگران خروجی (Out going) شناسایی میشود.
به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگیهای بازار، آسیبشناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.
لاریجانی گفت: تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین انجام شده و در سال جدید روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.
انتهای پیام/