استانها » البرز
کد خبر : 760900
یکشنبه - 16 تیر 1398 - 18:03

افزایش ۷۰ درصدی صادرات از البرز در سال جاری

استاندار البرز گفت: آمار صادرات استان البرز در سه ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ریالی، دلاری و اقلام ۷۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۰ درصدی صادرات از البرز در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عزیزالله شهبازی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده توسط اداره گمرک البرز، آمار صادرات سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ریالی، دلاری و اقلام ۷۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار البرز بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری، این افزایش عملکرد نشان می‌دهد که برگزاری جلساتی همچون گفت و گوی دولت با بخش خصوصی، ستاد رونق تولید و رفع موانع تولید و امثال آن تأثیرگذار بوده است؛ ۷۰ درصد از تولیدات دارویی کشور توسط البرز صورت می‌گیرد و در کشورهای برند و آسیای میانه توزیع می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه کمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در البرز داریم، تصریح کرد: البرز، استانی استراتژیک و تأثیرگذار در کشور است و بخش خصوصی و دولتی از تمام ظرفیت‌های خود برای موفقیت این استان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد کشور مربوط به پرداخت مالیات است، مطرح کرد: هشت پرونده در این نشست بررسی شده است و سعی داریم با بهبود شرایط، نرخ تولید را در استان البرز افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

استاندار البرز در رابطه با شرکت هایی به تملک گرفته شده اند، اعلام کرد: شرکت هایی که تملیک شده‌اند، دردی را از بانک ها دوا نمی‌کنند، نرخ بانک های دولتی و خصوصی باید یکسان باشد و این کمکی به تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/ح