استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 754835
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 18:02

افزایش ۲ هزارنفری داوطلبان کنکور در خراسان شمالی / ریاضی‌ها کمترین داوطلب

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به شرکت ۱۷ هزار و ۴۳ نفر داوطلب آزمون سراسری از این استان گفت: این تعداد داوطلب نسبت به سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر رشد داشته است.

افزایش ۲ هزارنفری داوطلبان کنکور در خراسان شمالی / ریاضی‌ها کمترین داوطلب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عباس سعیدی  با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری از خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان سنجش در آزمون سراسری امسال با رشد نزدیک به ۲ هزار و ۱۶۹ نفری داوطلبان در استان نسبت به سال گذشته در رشته‌های پنج‌گانه، علوم تجربی، فنی و مهندسی، علوم انسانی هنر و زبان‌های خارجی مواجه هستیم.

وی تعداد ثبت‌کنندگان در آزمون سراسری سال جاری از استان را ۱۷ هزار و ۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد داوطلب در سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۷۴ نفر بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین به وضعیت تفکیکی آمار شرکت‌کنندگان در کنکور پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای اعلام‌شده تعداد داوطلبان زن در آزمون امسال، رشد هزار و ۱۲۱ نفری را به خود اختصاص داده و از هشت هزار و ۸۲۸ نفر در سال گذشته به ۹ هزار و ۹۴۹ نفر در سال جاری رسیده است.

وی همچنین تعداد داوطلبان مرد در آزمون سراسری امسال از خراسان شمالی را هفت هزار و ۹۴ نفر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته با ۶ هزار و ۴۶ نفر داوطلب از رشد هزار و ۴۸ نفری برخوردار است.

سعیدی در ادامه بیشترین گروه داوطلبان را در رشته علوم تجربی و کمترین را در رشته ریاضی فیزیک اعلام کرد و ادامه داد: داوطلبان آزمون سراسری در رشته علوم تجربی از خراسان شمالی بالغ بر هفت هزار و ۷۶۲ نفر و در رشته ریاضی فیزیک نیز هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی با تشریح جزییات شرکت‌کنندگان سایر رشته‌ها افزود: سه هزار و ۹۸۵ نفر در رشته علوم انسانی، هزار و ۶۰۳ نفر در رشته هنر و در رشته زبان‌های خارجه نیز دو هزار و ۱۸۳ نفر در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/