استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 770591
چهارشنبه - 26 تیر 1398 - 11:57
همزمان با روز صنعت:

افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه برای سال ۹۷ پیش بینی ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق صورت گرفته است، گفت: چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۰ پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال در قم افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی در قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه برای سال ۹۷ پیش بینی ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق صورت گرفته است، گفت: چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۰ پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال در قم افتتاح خواهد شد.

محمود سیجانی در کنفرانس خبری خود با مطبوعات با اشاره به اینکه در استان بخش خصوصی توانمند و با انگیزه‌ای داریم، اظهار داشت: در سال رونق تولید دغدغه ما هم روی همین مسئله است بر همین اساس برای سال جاری برنامه‌ای با ۸ راهبرد و ۲۸ برنامه تدوین شده است.

وی ادامه داد: در شرایط امروز این برنامه و راهبردها سرلوح کارها قرار داده‌ایم تا طبق برنامه ریزی گام برداریم.

رئیس سازمان صمت استان قم با اشاره به برنامه‌های مهم امسال، گفت: تقویت بحث تولید و صادرات، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود، جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال و استفاده از ظرفیت باقیمانده و احیای واحدهای راکد از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری می‌باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت علاوه بر برنامه‌های ذکر شده تأمین نقدینگی هم بسیار مهم است و البته در بحث افزایش تولید باید مواد اولیه هم به موقع تأمین شود که یکی از دغدغه‌های ما این مسئله است.

سیجانی بااشاره به اینکه در بحث واردات مواد اولیه سرعت عمل بسار مهم است، بیان داشت: بسیار از تولیدات داخل بر کالای خارج غالب است و هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی خود ندارد.

وی ابراز داشت: در حوزه معدن نگاه ویژه‌ای به این حوزه داریم چرا که پتانسیل‌های خاصی در استان موجود است که فقط صرفاً گچ و آهک نیست بلکه ما در استان فلزهای مهمی داریم که باید فرآوری شود.

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به برنامه روز صنعت در قم، افزود: چهارشنبه ۲۶ تیر ماه روز صنعت در استان قم می‌باشد که مراسمی را برگزار خواهیم کرد که در این مراسم ده پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.