افتتاح سالن تجاری پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه سالن تجاری پایانه مرزی پرویز خان واقع در این استان را افتتاح کرد.

افتتاح سالن تجاری پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سالن تجاری مرز پرویز خان با حضورمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، معاون راهداری این سازمان ، استاندار کرمانشاه ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان در شهرستان قصر شیرین در مساحتی معادل ۲۶۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ای معادل ۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 این گزارش حاکی است سالن تجاری پایانه یاد شده شامل فضاهایی مانند ورودی و اطلاعات، سالن انتظار جهت مراجعان،محل استقرار کارمندان جهت پاسخگویی به مراجعان اتاق قرنطینه و نظارت، اتاق‌های ترانزیت، اتاق‌های گمرک و اتاق بیمه می باشد.

 براساس این گزارش همچنین حضور وزیر راه و شهرسازی، با حضور درجلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ارتقای زیر‌ساخت‌ها در نقاط مرزی برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود، اظهار داشت : تشکیل شورای اداری استان در نقطه صفر مرزی دو پیام مشخص دارد اول اینکه همه نقاط کشور دارای ارزش و اهمیت هستند و نباید جلسات تنها در مراکز برگزار گردد و دیگر اینکه برگزاری جلسه در نقطه صفر مرزی اهمیت مبحث ترانزیت را در پی دارد که باحضور در این جلسه از این منطقه بازدید کردیم ، زیرساخت‌ها را دیدیم و با کاستی‌ها آشنا شدیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: برای ارتقای این مناطق برنامه‌ریزی می‌کنیم تا برای تبادلات تجاری ظرفیتی جهت کسب و کارهایی ایجاد گردد که تبادلات ما را پایدار کرده و به تجارت و تبادلات مرزی رونق بخشد. شایان ذکر است در این سفر بزرگراه سر پل ذهاب به قره‌باغ را که به طول ۵ / ۲ کیلومتر و با اعتبار ۵ میلیارد تومان احداث شده است ، با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی افتتاح شد.