استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 821804
شنبه - 16 شهریور 1398 - 12:24

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در تاسوعا و عاشورای حسینی در هسته مرکزی شهر/مردم از وسایل عمومی استفاده کنند

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر قم همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: به علت تراکم جمعیتی و نبود پارکینگ مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با بیان شرایط ویژه شهر در ایام سوگواری دهه اول محرم، اظهار داشت: معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم  نظارت کامل بر شرایط ترافیکی شهر دارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در این ایام خدمات ویژه‌ای ارائه کرده و کلیه ناوگان در سطح شهر در حال تردد بوده و بر مسیرهای پرتردد نظارت بیشتری می‌شود.

ذاکریان با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به علت مسدود بودن مسیرهای منتهی به حرم، خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی تا اطراف حرم مطهر است.

وی ادامه داد: روز جمعه ۱۵ شهریورماه مصادف با روز شیرخوارگان حسینی(ع) و ۱۸ و ۱۹ شهریورماه مصادف با روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز خدمات حمل‌ و نقل عمومی از ابتدای صبح تا ساعت ۲۲ بدون وقفه ادامه دارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با درخواست از مردم برای عدم استفاده از حمل‌ و نقل عمومی در این ایام، ابراز کرد: با توجه به افزایش سفر زائران به شهر قم، ترافیک مرکز شهر و همچنین محدودیت ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم، از مردم درخواست می‌کنیم با خودروی شخصی به مرکز شهر سفر نکنند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: همکاری بین مردم و شهرداری قم در مدیریت ترافیک می‌تواند نظم و سرعت بخشی به تردد در مرکز شهر را افزایش داده و عامل آرامش در تردد عزاداران حسینی(ع) شود.