اعلام ویژه برنامه‌های “هر نهال یک امید” در هفته درختکاری

برنامه‌های ویژه هفته درختکاری با شعار “هر نهال یک امید” در حال برگزاری است.

اعلام ویژه برنامه‌های “هر نهال یک امید” در هفته درختکاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی تفریحی شهرداری اصفهان در مورد برنامه‌های ویژه هفته درختکاری با شعار “هر نهال یک امید” اظهار کرد: برنامه “قهرمان طبیعت” در باغ پردیس از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود که دانش‌آموزان نهال‌هایی دریافت می‌کنند که در باغ بکارند یا همراه خودشان ببرند این نهال‌ها مقاوم به آب است و در این برنامه دانش‌آموزان به این دلیل قهرمان شناخته می‌شوند چون نمادی از چهار عنصر حیات آب، باد، ماه و خورشید هستند و فرشته‌های این نمادها به آن‌ها مدال قهرمانی می‌دهند تا وظیفه‌شان توسعه و گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست باشد.

نفیسه گلشیرازی ادامه داد: برنامه “رویش سبز” ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در باغ بانوان ناژوان انجام می‌شود که دانشجویان، نهال‌های مقاوم به آب را می‌کارند، این نهال‌ها در بهارشکوفه می‌دهند و فضای زیبایی را در باغ ایجاد می‌کنند در واقع این برنامه ذهنیت دانشجویان را که مادران بعدی جامعه هستند نسبت به حفظ محیط زیست بالا می‌برد.
وی بیان کرد: “قلب سبز زمین” برای مدارس و مهدکودک‌های سه منطقه، ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه در باغ طلوع برگزار می‌شود. این برنامه قصد دارد به دانش‌آموزان بگوید درخت به عنوان قلب سبز همیار سلامتی انسان‌ها است.
رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی تفریحی شهرداری اصفهان در مورد برنامه ” استقبال بهار” نیز عنوان کرد: این برنامه در باغ پردیس از ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود و طرح های‌ گل و گلدان با استفاده از مواد بازیافتی ساخته می‌شود.
گلشیرازی در توضیح برنامه ” + اکسیژن” که ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: باغ تجربه اجرا کننده این برنامه است و مناطقی که در منطقه ۴ نهال ندارند در نظر گرفته شده تا توسط موسسات مردم نهاد درختکاری شود.
وی افزود: مسابقه بزرگ “درختکاری دومینو” در دو نوبت صبح توسط دانش‌آموزان و بعدازظهر به صورت خانوادگی توسط منطقه ۱۱ در ورزشگاه طیب و خانه خلاقیت برگزار می‌شود.
گلشیرازی در توضیح کارگاه‌های این اداره افزود: این کارگاه‌ها که ۱۱ و ۱۴ اسفندماه برگزار می‌شود شامل آموزش سبزه‌آرایی شب عید، کاشت کاکتوس، گیاهان گوشتی و تراریوم و اصول درختکاری و گلکاری در ۶ روز و ۳ باغ است.
علاقه مندان برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.