استانها » البرز
کد خبر : 782568
دوشنبه - 7 مرداد 1398 - 19:30

اعطای نمایندگی مرکز نیکوکاری تخصصی به ادارات جهاد کشاورزی البرز

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان البرز گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی جهاد کشاورزی استان البرز به‌ منظور توسعه بهره گیری از ظرفیت کشاورزان و دامداران به ادارات تابعه جهاد کشاورزی در استان البرز نمایندگی اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان البرز  گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی جهاد کشاورزی استان البرز به‌ منظور توسعه بهره گیری از ظرفیت کشاورزان و دامداران در جهت عمران و آبادانی روستاها و بهره مندی محرومان از وجوه شرعی زکات واجب و مستحب به ادارات تابعه جهاد کشاورزی در استان البرز نمایندگی اعطا کرد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان البرز با اشاره به لزوم تقویت مشارکت عمومی در امور خیر و احسان از طریق توسعه مراکز نیکوکاری فراگیر، تخصصی و محله محور اظهار کرد: بهترین راهکار برای سرعت بخشیدن به روند محرومیت زدایی، ایجاد پایگاه‌های خیر و احسان در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه و مشارکت مستقیم مردم در امر نیکوکاری است.

وی بیان کرد: در استان البرز مرکز نیکوکاری تخصصی جهاد کشاورزی به همت نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زمینه مشارکت کشاورزان، دامداران، مرغداری‌ها، سردخانه داران، باغداران و مراکز خرید گندم در امور خیر و احسان را با جدیّت پیگیری می‌کند.

محمدی فرد اجرای پروژه های عام المنفعه در روستاهای محروم و کمک به تأمین معیشت محرومان در زمینه‌های پوشاک، کالای جهیزیه، خدمات فرهنگی و آموزشی، اطعام و درمان را از جمله مهمترین اقدامات مرکز نیکوکاری تخصصی جهاد کشاورزی برشمرد.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته مراکز نیکوکاری فراگیر به ویژه مراکز نیکوکاری اصناف و بازاریان، سپاه و فرهنگیان به‌همراه مراکز نیکوکاری تخصصی و محله محور در پویش‌های کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، جشن نیکوکاری، کمک به سیل زدگان و ماه مبارک رمضان سهم بسزا و چشمگیری را ایفا کردند.

محمدی فرد با بیان این اینکه طی ماه‌های گذشته در مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان استان البرز به ۶۴  اتحادیه عضو اتاق اصناف البرز و در مرکز نیکوکاری سپاه به نواحی تابعه و واحدهای بسیج اقشار نمایندگی اعطا شده است، گفت: در مراکز نیکوکاری محله محور نیز با توجه به اینکه معتمدان محلی اشراف کامل و مناسبی بر وضعیت مددجویان و نیازمندان ساکن در محلات دارند، ارائه خدمات به محرومان و امور خیریه با ضریب اطمینان مطلوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/