تولیدی » دولت و مجلس » سیاسی
کد خبر : 200895
یکشنبه - 17 دی 1396 - 17:25

اعضای کمیسیون تلفیق با دونرخی شدن بنزین مخالفت کردند/ مجوز به دولت برای انتشار ۷۰هزار میلیارد اوراق مشارکت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به نشست امروز عصر کمیسون تلفیق بودجه، گفت:‌ اعضای کمیسیون تلفیق در این جلسه و به دنبال مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی با پیشنهاد دو نرخی شدن بنزین هم مخالفت کردند. وی افزود: تعدادی از اعضای کمیسیون […]

اعضای کمیسیون تلفیق با دونرخی شدن بنزین مخالفت کردند/ مجوز به دولت برای انتشار ۷۰هزار میلیارد اوراق مشارکت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به نشست امروز عصر کمیسون تلفیق بودجه، گفت:‌ اعضای کمیسیون تلفیق در این جلسه و به دنبال مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی با پیشنهاد دو نرخی شدن بنزین هم مخالفت کردند.

وی افزود: تعدادی از اعضای کمیسیون با این هدف که درآمدی از منبع برای دولت ایجاد شود تبصره‌ای پیشنهاد کردند که بر اساس آن قیمت بنزین دونرخی محاسبه شود که این پیشنهاد هم در جلسه امروز رای نیاورد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: اعضای کمیسیون همچنین در این جلسه سقف درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را ۳۷ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

بهادری خاطرنشان کرد: در بحث فروش اوراق مشارکت نیز اعضای کمیسیون به دولت اجازه دادند تا برای مصارف مختلف ۷۰هزار میلیارد تومان اوراق مشارک بفروشد.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۶۵ هزار میلیارد تومان را برای فروش اوراق مشارکت در نظر گرفته بود که در جلسه امروز ۳هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت و ۲هزار میلیارد دیگر برای جوایز صادراتی به این میزان اضافه شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پایان گفت: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ تنها ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت برای دولت بار مالی ایجاد می‌کند و مابقی  یا از طریق تهاتر انجام می‌شود این اوراق یا از طریق شرکت‌های دولتی،‌دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و … فروخته می‌شود و مستقیما برای دولت فروخته نخواهد شد.

انتهای پیام/