استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی
کد خبر : 128576
سه شنبه - 4 مهر 1396 - 12:12
خبرنگار: زهرا نصیری

اعزام ۴۰۰هزار نفر مشهد اولی به زیارت امام رضا(ع)

حجت الاسلام رئیسی: تاکنون براساس همتی که شده قریب به ۴۰۰هزار نفر از کسانی که تا کنون به مشهد نیامده بودند، تحت عنوان مشهد اولی ها به زیارت نائل شدند.

اعزام ۴۰۰هزار نفر مشهد اولی به زیارت امام رضا(ع)

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی که برای  دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، نشست با علما، روحانیون، طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه‌ و دانشگاه، دیدار با جانبازان، سخنرانی در هئیت رزمندگان اسلام، سرکشی ازخانواده شهدا و … به اصفهان سفریکروزه داشت ، او پس از وارد شدن به اصفهان ابتدا به  دیدارآیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه اصفهان رفت.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی و زائر شهر رضوی با تجلیل از جایگاه رفیع علمی و معنوی آیت‌الله ناصری، اظهار کرد: نصایح نافذ شما به عنوان استاد برجسته اخلاق بسیار در تربیت اخلاقی نسل جوان تأثیرگذار است.

در این دیدار آیت‌الله ناصری نیز از تلاش‌های آستان قدس رضوی تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به دیدارآیت‌الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه استان اصفهان رفت .

در این نشست آیت‌الله مظاهری با تأکید بر قداست ویژه و اهمیت فوق‌العاده خدمت به آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) اظهار کرد: مسؤولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حساس‌ترین و با عظمت‌ترین مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی است و توجه عالمانه و اهتمام خاص به این وظیفه خطیر و معنوی، امری لازم و ضروری است و موجب افتخار خواهد شد.

وی ظرفیت مجموعه آستان قدس، برای انجام وظیفه خدمت به اسلام، مسلمین و اهل‌بیت(ع) را یک ظرفیت بسیارعظیم و تمام‌ناشدنی عنوان کرد و رسالت خادمان و اداره‌کنندگان این آستان عظیم‌الشأن را  رسالتی بسیار بزرگ و با اهمیت و البته خطیر و سنگین برشمرد.

اعزام ۴۰۰هزار نفر مشهد اولی به زیارت امام رضا(ع)

سومین شخصیتی که  تولیت آستان قدس رضوی با ایشان دیدار کرد ، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان بود .

حجت الاسلام رئیسی در نشست با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: طبق حکم اخیر رهبری، حیطه وظایف و رسالت آستان قدس فراتر از اداره موقوفات تعیین شد که خدمت به زوار امام رضا در حد اعلا از آن جمله است و تاکنون براساس همتی که شده قریب به ۴۰۰هزار نفر از کسانی که تا کنون به مشهد نیامده بودند، تحت عنوان مشهد اولی ها به زیارت نائل شدند.

وی با بیان اینکه ما درگذشته فقط در استان هایی که آستان قدس موقوفات داشت، نمایندگی داشتیم گفت: در گذشته  قریب به ۱۵ استان درکشور بود ولی امروز رویکرد دفاتر و نمایندگی های آستان قدس خدمت محور شده است.

حجت الاسلام رئیسی متذکر شد: طبق حکم اخیر رهبری، حیطه وظایف و رسالت آستان قدس فراتر از اداره موقوفات تعیین شد که خدمت به زوار امام رضا در حد اعلا از آن جمله است و تاکنون براساس همتی که شده است قریب به ۴۰۰هزار نفر از کسانی که تا کنون به مشهد نیامده بودند، تحت عنوان مشهد اولی ها به زیارت نائل شدند.

کمک به طلاب

تولیت آستان قدس تاکید کرد: امروز طلاب پایین ترین دریافتی را در بین اقشار دارند و با مشکلات زیادی روبرو هستند، ما سعی کردیم بسته های حمایتی را  از طریق دفتر خدمات حوزه علمیه کمک کنیم، به نوعی که تا کنون ۳هزار نفر از فضلا و روحانیون و طلاب را با همکاری دفاتر خدمات حوزه  را برای زیارت به آستان قدس یاری کردیم.

وی افزود: در حال حاضر دفاتری را در استان از سوی استان قدس فعال کردیم، که درصددیم شورای سیاست گذاری در هر استان به ریاست امام جمعه مرکز استان تشکیل دهیم ،استان قدس می تواند خدمتی ارائه دهد که متمایز از دیگر نهادها است،  ما درصدد هستیم، به مردم خدمت دهیم.

در هر استان خدمات جدید نیاز است

در پایان این دیدار آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه شایسته است  به فکر ایجاد خدمات جدید از سوی آستان قدس رضوی در هر استان باشیم، تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر برای هر استان ردیفی ازکمک های مردم به آستان قدس تعیین شود، می تواند منشا خیرات و برکات زیادی درعرصه های مختلف به نام حضرت رضا(ع) باشد.

امام جمعه اصفهان افزود: امیدواریم دفاتر استانی آستان قدس هر چه سریعتر تشکیل شود و با برنامه ریزی دقیق برای خدمت به مردم اقدام کنیم، اموال آستان قدس از سوی حضرت رضا(ع) متعلق به فقرا است و باید به سمت توسعه و درآمدزایی از  موقوفات فعلی در راستای اقدامات بیشتر برای رفاه حال فقرا برویم.

انتهای پیام/