سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 824805
چهارشنبه - 20 شهریور 1398 - 17:14

اعتصاب معلمان اردنی برای چهارمین روز متوالی

اعتصاب معلمان اردنی وارد چهارمین روز متوالی شده است در حالیکه مذاکرات دولت با سندیکای معلمان نیز تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

اعتصاب معلمان اردنی برای چهارمین روز متوالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، معلمان اردنی امروز چهارشنبه نیز برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق دریافتی و اهانت و بدرفتاری پلیس با معلمان معترض، اعتصاب کرده‌اند.

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن می‌گوید که اعطای کارانه به معلمان به قوت خود باقی است اما اعطای آن به عملکرد معلم و میزان پیشرفت درسی دانش‌آموزان بستگی دارد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، الرزاز با اشاره به اینکه ما اهمیت معلمان را درک می‌کنیم، مدعی شد که دولت در جریان مذاکرات با سندیکای معلمان درباره وضعیت معیشتی معلمان، درباره اعطای کارانه ۵۰ درصد و حتی ۲۵۰ درصد توافق کرد که البته این بستگی به عملکرد معلم و پیشرفت دانش‌آموزان دارد.

از سوی دیگر «ناصر النواصره» رئیس سندیکای معلمان اردن روز سه‌شنبه(دیروز) با انتقاد شدید از الرزاز از «عبدالله دوم» شاه اردن خواست تا برای حل بحران معلمان مداخله کند.

وی با اشاره به اینکه الرزاز بایستی از معلمان به خاطر بدرفتاری که با آن‌ها شده بود، عذرخواهی می‌کرد، افزود که اعتصاب معلمان تا زمان احقاق حقوق ادامه خواهدا داشت.

به نوشته روزنامه الکترونیکی«رأی‌الیوم»، النواصره تصریح کرد که دولت الرزاز از سال ۲۰۱۴ تا کنون با کارانه معلمان موافقت نکرده در حالیکه کارانه حق آن‌هاست.

پیش از این سندیکای معلمان با اشاره به بدرفتاری پلیس با معلمان معترض، اعلام کرده بود که مطالبات این سندیکا اکنون بیشتر شده و علاوه بر مطالبه کارانه ۵۰ درصدی معلمان اکنون ما خواهان اعاده کرامت معلمان و اجرای تحقیقات درباره بدرفتاری با معلمان معترض و مؤاخذه عاملان آن هستیم.

در همین ارتباط یکی از معلمان بازداشت شده، ادعا کرده که نیروهای پلیس در مراکز بازجویی با او رفتار بد و اهانت‌آمیزی داشته‌اند.

انتهای پیام/