استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 812814
چهارشنبه - 6 شهریور 1398 - 15:17

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق استان قم ویژه ایام محرم و صفر

شرکت توزیع نیروی برق استان قم ویژه ایام محرم و صفر اطلاعیه صادر کرد.

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق استان قم ویژه ایام محرم و صفر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با توجه به فرا رسیدن ماه های محرم و صفر وایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم از کلیه متولیان مساجد، حسینیه ها، هیئتهای مذهبی، موکب ها و ایستگاههای صلواتی و… در خواست دارد نکات ایمنی ذیل را رعایت نمایند:

۱- دستگاههای متولی مساجد و هیات های مذهبی می بایست برای رعایت موارد ایمنی از سوی جوانان در زمان انجام مراسم سوگواری نظارت نمایند.

۲- در صورت نیاز به تامین برق مکانهای عزاداری از گرفتن برق غیر مجاز ، ناایمن و خلاف شرع توسط افراد فاقد صلاحیت خوداری نموده و با مراجعه به شرکت توزیع و مناطق چهارگانه استان و یا تماس با شماره تلفن ۳۱۲۱ در خواست برق موقت نمایند.

۳- استفاده از فیوز استاندارد ( فیوز دوبل)، کلید های حافظ جان، استفاده از کابل های روکش دار و سالم، عدم اخذ انشعاب متعدد از یک پریز و عدم استفاده از لامپ های پرمصرف و بدون حفاظ توصیه می شود.( فیوز برق می بایست استاندارد بوده و از استفاده فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد جدا خودداری شود.)

۴- در صورت هرگونه مشکل برقی ونا ایمن شدن تابلو برق موقت از دستکاری و دخالت در شبکه توزیع برق خودداری نموده و با شماره تلفن ۱۲۱ تماس حاصل نمایید.

۵- در زمان برپایی وجمع آوری تکایا و خیمه های عزاداری و.. رعایت فاصله مجاز ( حریم) ۲۱۰ سانتیمتر از شبکه و تاسیسات برقی در زمان نصب و جمع آوری پرچم ، پلاکارد و داربست ضروری است، همچنین هیات عزاداری در مسیر حرکت خود لازم است فاصله ایمن از شبکه های برقدار را رعایت نمایند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

۶- صعود از پایه های برق جهت نصب پرچم ، پلاکارد، پارچه نوشته و….به دلیل احتمال سقوط و برق گرفتگی بسیار خطرناک و ممنوع است.

۷- رعایت فاصله مناسب سیم- اتصالات- ادوات و تجهیزات الکتریکی از مواد و مصالح قابل اشتعال ( پرده، پرچم، فرش و تابلو) الزامی است.

۸- به منظور پیشگیری از آتش سوزی به هیچ عنوان سیم یا کابل برق از زیر فرش عبور داده نشود، در مکانهایی که مجبورید کابلهای تامین برق تکایا را از روی زمین عبور دهید با حفر شیار در کف زمین و عبور کابل برق از درون داکت مستحکم از آسیب به روکش کابل و برق گرفتگی در اثر رفت و آمد عموم پیشگیری نمایید.

۹- با توجه به اینکه شبکه های فشار متوسط برق فاقد روکش عایق می باشند، تماس مستقیم یا ورود به حوزه الکتریکی آنها بسیار خطرناک است لذا در هنگام حمل علم ، بیرق و پرچم های عزاداری با فاصله مجاز با شبکه های برق هوایی توجه فرمایید.

۱۰- استفاده از پرچم های عزاداری با دسته فلزی در مجاورت شبکه برق دار ممنوع است همچنین از نصب چراغ روشنایی و.. بر روی پایه های برق خود داری نمایید.

۱۱- از عبور دادن و یا اتصال سیم و کابل های برق به داربست فلزی بدون استفاده از داکت و یا لوله عایق خودداری گردد.

۱۲-آبسردکن ها باید مجهز به سیستم ارتینگ به منظور محافظت از اتصال بدنه و جلوگیری از برق گرفتگی احتمالی باشند.

۱۳- در صورت مشاهده هرگونه حوادث برقی مانند پایه شکستگی، سیم پارگی، آتش سوزی در تجهیزات برقی، برق گرفتگی و …. سریعا با شماره تلفن های ۱۲۱ و ۱۲۵ تماس بگیرید.