به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، طبق آیین‌نامه اجرایی این قانون، دستگاه‌هایی که در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام آمادگی کرده‌اند، ۱۰ روز کاری فرصت دارند تا اطلاعات مورد درخواست شهروندان را به آنها ارایه کنند.

مواردی که شهروندان می‌توانند درخواست اطلاعات مربوط به آن را در سامانه ثبت کنند شامل «آمار رسمی، آیین‌نامه‌ها و ضوابط، اطلاعات قراردادها، آیین‌نامه‌های مشارکت اشخاص در اجرای اختیارات سازمان، ساز و کارهای شکایت شهروندان از تصمیمات و اقدامات، اهداف، وظایف، سیاست‌ها و خط مشی و ساختار، اختیارات و وظایف ماموران ارشد دستگاه، اسناد و مکاتبات اداری، روش‌ها و مراحل ارایه خدمات سیستم به جامعه، انواع اطلاعات نگهداری شده و آیین‌نامه دسترسی به آنها» است.

شهرداری اصفهان نیز در راستای شفافیت و تامین حقوق شهروندی اجرای کامل قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات را صادر کرده است.