اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 666290
شنبه - 18 اسفند 1397 - 15:10
سرپرست کانون‌های مساجد اصفهان:

 اصفهان رتبه برتر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور   

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان در مراسم تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان و همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مجتمع فرهنگی صائب از عضویت ۳۳۰ هزار نفر از شهروندان استان اصفهان در کانون‌های مساجد خبر دادو گفت: ۱۹۰۰ کانون در سطح استان فعال است که در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 اصفهان رتبه برتر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور   

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان در مراسم تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان و همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مجتمع فرهنگی صائب از عضویت ۳۳۰ هزار نفر از شهروندان استان اصفهان در کانون‌های مساجد خبر دادو گفت: ۱۹۰۰ کانون در سطح استان فعال است که در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدرضا نیستانی سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سخنان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب لبیک گفتند، اظهار کرد:  خداوند متعال برای ایستادگی و مقاومت در جبهه جنگ سخت به ما توفیق مقابله با دشمن را داد؛ جبهه فرهنگی‌ اما مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است و اگر مهم‌تر از جنگ سخت نباشد، کمتر نیست.

وی درخصوص فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به عضویت ۳۳۰ هزار نفر از شهروندان این استان در این کانون‌ها اشاره کرد و افزود : برگزاری برنامه سرود ۴۰ هزار نفری را از فعالیت‌های شاخص این کانون‌ها دانست که ۲۰۰ کانون فرهنگی در این برنامه مشارکت داشتند؛ اجرای طرح «مساجد دوست‌دار سلامت» در ۴۰ مسجد استان اصفهان از دیگر اقدامات صورت گرفته است که در این طرح، غربالگری برای پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه سرطان، دیابت و فشار خون در مساجد انجام شد.

نیستانی به فعالیت  یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال اشاره کرد و اضافه کرد: همچنین طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای اولین بار در پنج استان کشور آغاز شد که استان اصفهان در این زمینه حائز رتبه برتر شد.

وی تصریح کرد: جشنواره استانی تئاتر در کانون‌های مساجد نیز راه‌اندازی شده و گروه‌های تئاتر در مساجد استان اصفهان را پیگیری می‌کنیم.