موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 467443
یکشنبه - 15 مهر 1397 - 23:00

اصفهان در برابر لنز عکاسان

عکاسان اصفهانی، در رویدادی جهانی، به رقابت در نمایش اصفهان پرداختند.

اصفهان در برابر لنز عکاسان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، فتوواک (photo walk) یکی از رویدادهای جهانی است که روز گذشته یازدهمین سال خودش را در اصفهان سپری کرد.

این رویداد که در اقصی نقاط جهان هر سال در تاریخ مشخصی انجام می‌شود، عکاسان ژانر عکاسی خیابانی را به رقابت با یکدیگر فراخوانده و بستری برای رونمایی جهانی از آثارشان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در جریان این رویداد، عکاسان از هر شهر در قالب گروهی با سرپرستی یک لیدر، در مسیرهایی که از پیش در سایت رسمی این رویداد، توسط سرپرست اعلام شده، عکاسی خیابانی انجام می‌دهند و در نهایت، از هر تیم، یک عکس انتخاب شده و به صفحه اعلان سایت بین‌المللی رویداد راه پیدا می‌کنند.

یکی از گروه‌های شرکت‌کننده به سرپرستی علیرضا واقعی مسیر حرکت خود را از باغ گل‌های اصفهان آغاز کرده و از جنوب تا غرب اصفهان را در مقابل لنزهای عکاسی خود آوردند.

واقعی به عنوان اولین نفری که پای این رقابت فرهنگی را به شهر اصفهان باز کرده، این رویداد را فرصتی مناسب برای نمایش زیبایی‌های ایران و اصفهان قلمداد می‌کند.

این کارشناس گرافیک و نرم‌افزار که مدیریت مجتمع فرهنگی تهران در اصفهان را هم عهده‌دار است، سابقه کسب مقام دوم جهان را برای تیمش، برگزیده شدن در ده عکس برتر جهان و معرفی شدن به عنوان بزرگترین تیم حرفه‌ای را در کارنامه حضورش در این رویداد دارد و همچنین توانسته به مدت دوسال منتخب آرا مردمی همین رویداد باشد.

وی هدف این رویداد را عکاسی خیابانی عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: این رویداد بیشتر بر پایه عکاسی خیابانی است و متولیان آن با هدف کمک به کودکان کنیا، سایت را مورد مدیریت قرار می‌دهند.

علیرضا واقعی، اضافه شدن بخش فیلم سازی به این رویداد را فرصتی دانست که با استفاده از آن، می‌توان هنر اصلاح و مونتاژ فعالین عرصه فیلم‌سازی اصفهان را به مخاطبان جهانی عرضه کرد.

سرپرست تیم دوم جهان حضور در این رویداد را در سال‌های اولیه برگزاری سخت‌تر عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که یک نفر با اسم‌سازی و تقلب، خودش را سرپرست چند تیم در چند نقطه مختلف ایران معرفی می‌کند و این اتفاق غیرمنطقی باعث ظهور بی‌عدالتی و نمایش بی‌فرهنگی در ایران می‌شود و امیدوارم سال‌های دیگر چنین اتفاقاتی وجهه فرهنگی ایران و به ویژه اصفهان را خدشه دار نکند.

مهدی خطیبی، یکی از شرکت‌کنندگان تیم علیرضا واقعی که دومین سال حضور در رویداد فتوواک را با این گروه تجربه می‌کند از تجربه سال گذشته خود می‌گوید و اضافه می‌کند: برنامه‌های امسال نسبت به سال پیش تغییرات جالبی داشته، علاوه بر اینکه همچنان برخی از گذرگاه‌های سال گذشته حفظ شده‌اند و فرصت این را دارند تا با دید دیگری از همان امکان عکس‌برداری کنند و یا عکس‌های سال گذشته خود را با دیدی متفاوت بهبود دهند.

این عکاس جوان تغییر مسیر امسال را برای قدردانی لحظه مفید می‌داند و می‌گوید: کسانی که سال گذشته بعضی از موقعیت‌های عکاسی را از دست داده‌اند، امسال دقت بیشتری برای استفاده از موقعیت‌ها می‌کنند.

فاطمه عابدی که تجربه سه‌ساله حضور در این تیم را دارد، از تلفیق بازار کار و طبیعت در تجربه پیش‌رو می‌گوید و در مقایسه با سال پیش تفاوت را اضافه شدن تاثیر طبیعت در عکس‌ها عنوان می‌کند.

مرجان صفدریان هم که برای سومین بار همراه گروه است، تفاوت این گروه با گروه‌های دیگر را پویاتر بودن گروه می‌داند و اینکه سرپرست این گروه با انتخاب صحنه‌های متنوع عکس‌برداری به سلیقه همه اعضای تیمش احترام گذاشته و توانسته کیفیت و تنوع خروجی گروه‌ها هم افزایش دهد و این عامل ترغیب‌کننده این عکاس برای حضور هرساله در همین گروه است.

انتهای پیام