سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 498469
یکشنبه - 6 آبان 1397 - 19:30

اسپیکر جدید هوآوی با دستیار صوتی اختصاصی رونمایی شد

هوآوی در جریان معرفی گوشی های پرچمدار هوآوی میت ۲۰ خود در چین، از اسپیکر جدید خود که مجهز به هوش مصنوعی است نیز رونمایی کرد.

اسپیکر جدید هوآوی با دستیار صوتی اختصاصی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،طراحی این اسپیکر شبیه به هوم پاد اپل است و دکمه های کنترل صدا، تماس و … در قسمت بالای استوانه ای و بدنه پارچه ای خاکستری این اسپیکر قرار گرفته است. این دومین اسپیکر هوشمند ارائه شده از شرکت هوآوی است. هوآوی ماه پیش از اولین اسپیکرهوشمند خود که مجهز به الکسا است نیز رونمایی کرد که شباهت طراحی به گوگل هوم داشته و برخلاف اسمش، وجه مکعبی شکل نداشت!

این اسپیکر جدید، برخلاف AI Cube، از دستیار صوتی  Xiaoyi استفاده می کند که دستیار صوتی اختصاصی هوآوی برای این محصول است. اگر بخواهیم از نظر قیمتی این دستگاه با هوم پاد اپل مقایسه کنیم در می یابیم که این محصول از هوم پاد ۳۵۰ دلاری اپل بسیار ارزان تر و حدود ۶۰ دلار است. شرکت هوآوی فعلا برنامه ای برای انتشار جهانی این اسپیکر ندارد و باید دید که آیا در آینده ای نزدیک سیاست های این شرکت در خصوص این قضیه تغییر می کند و هواوی پشتیبانی از زبان انگلیسی را به این محصول برای عرضه جهانی خواهد افزود یا خیر.

اسپیکر جدید هوآوی با دستیار صوتی اختصاصی رونمایی شد

اسپیکر جدید هوآوی از تکنولوژی صوتی

اسپیکر هوش مصنوعی جدید هوآوی از تکنولوژی صوتی Dynaudio متعلق به یک شرکت دانمارکی بهره می برد که از الگوریتم اختصاصی Histen استفاده می کند. بدین شکل برند دانمارکی Dynaudio سعی کرده با همکاری هواوی، صوت و آکوستیک اسپیکر Xiaoyi را در محیط پیرامونش منعکس کند. این اسپیکر ۱۰ واتی دارای ویژگی های دیگری مانند پشتیبانی از ۶ میکروفون و تشخیص صدا است تا بتواند صداهای مختلف اعضای خانواده را تشخیص دهد. این اسپیکر در دو رنگ خاکستری و سفید است. در واقع افراد می توانند در هر نقطه از خانه باشند، به این اسپیکر دستور داده و فرمان هایشان را جهت اجرا به آن بدهند.

اگر بخواهیم این محصول را از نظر قیمت با دیگرمحصولات موجود مانند گوگل هوم و هوم پاد اپل مقایسه کنیم، باید بگوییم که این اسپیکر نسبت به همتایان خود دارای قیمت مناسبی است و افراد علاقه مند به خرید آن تنها می توانند با پرداخت ۵۸ دلار ان را بخرند و نیاز نیست که رقم های چند صد دلار برای اسپیکرهای هوشند گوگل و اپل بپردازند. البته این اسپیکر فعلا برای بازار چین عرضه شده است، اما احتمال می رود با توجه به مشخصاتی که دارد و استقبالی که از ان خواهد شد، در آینده برای دیگر نقاط دنیا نیز منتشر شود.