سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 866379
یکشنبه - 5 آبان 1398 - 16:51

استقبال دمشق از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد از مرز با ترکیه

دولت سوریه امروز از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مرز با ترکیه استقبال کرد و آن را سلب بهانه از ترکیه برای ادامه «تجاوز ترکیه» به خاک سوریه دانست.

استقبال دمشق از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد از مرز با ترکیه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه، امروز یکشنبه از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مرز با ترکیه، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام مسئول گفت، سوریه از عقب‌نشینی گروه‌های مسلح در شمال سوریه به عمق سی کیلومتری پس از هماهنگی مستقیم با ارتش سوریه استقبال و تأکید می‌کند که این اقدام هر گونه «بهانه» را از ترکیه می‌گیرد تا به «تجاوز ظالمانه به خاک سوریه» پایان دهد.

این مقام سوری ضمن بیان اینکه «سوریه برای همه سوری‌هاست» تأکید کرد که حکومت تلاش می‌کند تا «همه فرزندان خود را در آغوش حمایت خود بگیرد و به آنان کمک کند تا بار دیگر به آغوش جامعه سوریه بازگردند و فضا برای همه برای بازگشت به وحدت ملی فراهم شود».

در همین ارتباط، یگان‌های ارتش سوریه امروز تسلط خود را بر روستای أم حرمله، باب الخیر، أم عشبه، الأسدیه در ریف جنوب شرقی شهر راس العین تقویت کرده و مسافت خود را تا مرزهای ترکیه به سه کیلومتر کاهش دادند.

روزنامه سوری الوطن هم گزارش داد: ارتش سوریه در بزرگ‌ترین عملیات استقرار نیروهای خود در شرق فرات و در تلاش برای تامین امنیت بزرگراه مواصلاتی میان حلب و الحسکه معروف به مسیر M4 ارتش سوریه  مناطق وسیعی از جاده‌ای که الحسکه در تل التمر و تل التمر را به عین عیسی و سپس عین العرب متصل می‌کند تحت کنترل خود گرفت. در همین حال ارتش سوریه به استقرار خود در ریف شمال غربی الحسکه ادامه داده و دامنه سلطه خود را بر بسیاری از روستاها گسترش داد (جزئیات بیشتر).

همچنین تلویزیون سوریه امروز از درگیری میان ارتش این کشور با ارتش ترکیه در شهر «رأس العین» در شمال شرق سوریه خبر داد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت که این درگیری در حومه رأس العین رخ داده و یگان‌های ارتش سوریه تا کنون توانسته‌اند بر روستاهای «ام حرمله»، «باب الخیر»، «ام عشبه» و «الاسدیه» در حومه رأس العین تسلط یابند.

صبح شنبه (دیروز) نیز نیروهای ارتش سوریه در مناطق غربی شهر قامشلی در الحسکه مستقر شدند و مردم این مناطق نیز، استقبال گسترده‌ای از نیروهای سوری داشتند.

نتهای پیام/ص