معاون استاندار و رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی عنوان کرد:

اساس دانشگاه علمی کاربردی مهارت محوری است/ راه اندازی دفتر کارامش دردانشگاه علمی و کاربردی اصفهان

چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی  با هدف زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور، پیوند   بین صنعت و دانشگاه، آشکار سازی نیازهای واقعی دانشگاه، تشویق صاحبان صنایع با  بیش از ۲۰ غرفه از مراکز علمی کاربردی از ۵ تا ۸ دی ماه  در سیتی سنتر اصفهان با حضور  سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی و توسعه منابع انسای استاندار اصفهان و ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، مهدی قیصری معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی، احمدرضا  قاسمی مشاور فرهنگی دانشجویی و جمعی از اساتید و دانشجویان مراکز علمی کاربردی،  برگزار شد.  

اساس دانشگاه علمی کاربردی مهارت محوری است/ راه اندازی دفتر کارامش دردانشگاه علمی و کاربردی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی  با هدف زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور، پیوند   بین صنعت و دانشگاه، آشکار سازی نیازهای واقعی دانشگاه، تشویق صاحبان صنایع با  بیش از ۲۰ غرفه از مراکز علمی کاربردی از ۵ تا ۸ دی ماه  در سیتی سنتر اصفهان با حضور  سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی و توسعه منابع انسای استاندار اصفهان و ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، مهدی قیصری معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی، احمدرضا  قاسمی مشاور فرهنگی دانشجویی و جمعی از اساتید و دانشجویان مراکز علمی کاربردی،  برگزار شد.

در این  نمایشگاه بیش از ۲۰ غرفه از مراکز علمی کاربردی تیران و  کرون، گزسکه  عتیق،آسمان  فراز چهل ستون، ذوب آهن، گروه توسعه صنعتی انتخاب، فولاد ماهان سپاهان، گلپایگان، جهاد دانشگاهی، علویجه، بهزیستی، نجف آباد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مبارکه، زرین شهر، جامعه  اسلامی کارگران، پرستیژلند  ایران(اصفهان سیتی سنتر)، فرش ایران سپهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد و غرفه کلینیک مشاوره اشتغال وکارآفرینی حضور داشتند.

حائز اهمیت است که در زمان برگزاری این نمایشگاه ۲۲ کارگاه آموزشی در قالب های مختلفی چون ،معرفی مشاغل آینده ایران،آشنایی با مراکز رشد ونوآوری، آشنایی با سنگ های قیمتی،آشنایی با قانون کار،خانه داری و هتل داری، اصول و فنون مذاکره،کارآفرینی در ورزش و غیره برای دانشجویان و علاقمندان برگزار شد.

از دانشجویان خلاق و کارآفرین حمایت می کنیم

در آئین برگزاری این نمایشگاه معاون امور اقتصادی و توسعه  منابع  انسانی استانداری اصفهان گفت: یکی از راه‌های اصلاح وضعیت اقتصادی کنونی برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها است تا دستاوردهای دانشجویان به نمایش گذاشته شوند و همه بدانند اساس دانشگاه علمی کاربردی مهارت محوری است

   سید حسن قاضی عسگر،با اشاره به اینکه مردم باید به رشته‌هایی که مهارت محور هستند علاقه‌مند شوند  و دانشجویان این دانشگاه باید جایگاه اجتماعی خود را در جامعه امروزی پیدا کنند افزود: شهروندان رغبت چندانی به مهارت آموزی ندارند و این فاجعه‌ای است که باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

وی تاکید کرد:در حال حاضر تعداد  فارغ التحصیلان بیکار جامعه درحال افزایش است و یکی از دلایل اصلی این امر کم بودن مهارت عملی دانشجویان است، رسالت دانشگاه علمی کاربردی این است که مهارت محور باشد تا دانش آموختگانش کارآفرینان برتر باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان  افزود: دانشگاه دفتری تحت عنوان کارامش تاسیس کرده‌است تا در آن به مشاوره در حوزه کار آفرینی و مشاوره شغلی به دانشجویان پرداخته‌شود علاوه‌براین‌ها دفتر کارامش در راستای گسترش شغل دانشجویان مبلغ ۵۰ میلیون تومان را در اختیار آنان به صورت وام قرار خواهد داد.

وی در ادامه بیان داشت: از دانشجویان خلاق و کارآفرین حمایت می کنیم وبا تغیر ذهنیت  بر روی آموزش های مهارت محور علاقه مندان رابه این رشته ها افزایش می دهیم.

  مراکز علمی کاربردی از طریق دفاتر کارآفرینی کسب درآمد خواهند داشت

 معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز درآئین برگزاری این نمایشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها  از راه  دفتر کارآفرینی میتواند موفق عمل کند و مراکز علمی کاربردی از این  طریق می توانند کسب درآمد  داشته  باشند.

 مهدی قیصری ،با اشاره به اینکه در مدت سه روز از برگزاری این نمایشگاه غرفه های فعال و خوبی را در این نمایشگاه  شاهد بودیم و همه آثاری که در این  نمایشگاه به  نمایش درآمد از ایده تا اجرا توسط دانشجویان مراکز علمی کاربردی بود ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه های دانشجویی، غرفه های کلینیک  مشاوره و اشتغال، مشاغل خانگی و تعدادی کارگاه تخصصی در رشته های مختلف برگزار شد.

وی با  اشاره به اینکه فعالیت های بین  رشته‌ای در این نمایشگاه  کمتر دیده می‌شد و  اگر این  اتفاق انجام گیرد نیاز های مختلفی از جامعه برطرف خواهد شد افزود:هم اکنون اکثر رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده اند، و اگر همکاری های لازم میان رشته ها انجام گیرد اتفاقات خوبی برای جامعه رقم خواهدخورد و  امید است در سال  اینده محصولاتی که  در این نمایشگاه دیده  میشود به  فروش برسد.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان  ضمن  بازید از نمایشگاه در میان  برخی از غرفه داران گفت: شما می توانید برای اینکه مورد حمایت دانشگاه  قرار بگیرید به هسته های دانش بنیان مراکز علمی کاربردی مراجعه کنید.

پیشگامی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با صنعت

مدیرکل اسناد و کتابخانه واحد مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه  علمی کاربردی اصفهان به  دلیل موقعیت  صنعتی خوبی که در اصفهان است می تواند تعاملات خوبی با صنایع  برقرار کرده  و رابطه صنعت و  دانشگاه را توسعه  دهد افزود: آنچه در دانشگاه علمی کاربردی دیده  میشود همگان سازی آموزش ها  از نظر علمی و کاربردی است که  این روش در دانشگاه  های بزرگی مانند آلمان  نیز وجود دارد و در این کشور دانشگاهیان  روابط متقابلی با صنایع آن کشور برقرار کرده اند.

 ناصری افزود: در این  نمایشگاه دستاورد های خوبی از دانشجویان  به  نمایش گذاشته  شده  بود اما انتظار می رفت دستاورد اساتید نیز در این  نمایشگاه حضور داشته باشد تا  بتوان از آن آثار بازدید کرد.

وی تاکید کرد: حمایت در دانشگاه به مراکز نوآور،مراکز رشد و رویداد های استارت آپ تقسیم می شود که دانشجویان می توانند در رویداد های استارتاپ  شرکت  کرده  و  مورد حمایت سرمایه گذارانی در این نمایشگاه سرمایه گذاری کرده  اند  قرار گیرند.

 گفتنی است درچهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی که از سوم تا پنجم دی ماه در سیتی سنتر اصفهان برگزارشد درآخرین روز برگزاری از مراکز علمی کاربردی دارای غرفه تقدیر به عمل آمد  و  لوح  یاد بودی به  تمامی عوامل اجرایی و غرفه داران مراکز علمی کاربردی اهدا  شد.