موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 529500
شنبه - 26 آبان 1397 - 22:30

از خوشنویسان غافلیم!

یک استاد خوشنویسی گفت: در کشور ما تغافل و تجاهلی نسبت به خوشنویسی در بحث حمایت‌های مالی وجود دارد.

از خوشنویسان غافلیم!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، محسن عبادی که حدود ۲۵ سال است در حوزه هنر خوشنویسی فعالیت دارد، درباره‌ی مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان خوشنویسی، تصریح کرد: مشکلات بسیار کلی هستند و چیزی نیست که مخصوص شهر مشهد باشد. این مشکلات عمومیت داشته و در درجه اول، مشکلات حمایتی است که حمایت شایان و درخوری از هنر خوشنویسی صورت نمی‌گیرد تا باعث ایجاد و یا افزایش انگیزه شود.

این هنرمند ادامه داد: برای افرادی که می‌خواهند این هنر را دنبال کنند و به مراتبی برسانند، یکی از موارد این است که خوشنویس امیدی به این ندارد که نمایشگاه بگذارد و از ۳۰ اثر خود، دو یا سه اثر را بفروشد تا هزینه‌های نمایشگاه به او برگردد و انگیزه دوباره برای انجام این کار داشته باشد. از این نظر در کشور ما تغافل و تجاهلی نسبت به خوشنویسی در بحث حمایت‌های مالی وجود دارد.

او اظهار کرد: هنر خوشنویسی در شهر مشهد سابقه بسیار طولانی دارد که سابقه تاریخی آن به مکتب خراسان قدیم و خوشنویسان بزرگی چون سلطان‌علی مشهدی برمی‌گردد. از عهد قدیم تا امروز خوشنویسان بسیار بزرگی در شهر مشهد فعالیت دارند و مشهد در اصل یکی از قطب‌های برجسته و فعال خوشنویسی کشور است.

عبادی بیان کرد: در حال حاضر جوانان در سنینی که بسیار مناسب است، برای فراگیری هنر خوشنویسی، شروع و ادامه دادن آن استقبال بسیار خوبی دارند.

این استاد خوشنویسی با بیان اینکه ما در زمینه کمیت و کیفیت در شهر مشهد پیشتاز هستیم، عنوان کرد: نسبت به بسیاری از شهرهایی که خوشنویسی را دنبال می‌کنند، این فراز و فرود وجود دارد اما روند کلی به گونه‌ای است که همواره استقبال کشور خوب بوده و همیشه علاقه‌مند هستند.
انتهای پیام/