فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 299322
جمعه - 28 اردیبهشت 1397 - 14:15
دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب

از تلاوت نوجوانان حافظ کل قرآن تا دست نوازش رهبر برسر قاری کهنه‌کار قرآن+عکس

جامعه قرآنی کشور طبق رسمی دیرین و در اولین روز ماه مبارک رمضان در محفلی نورانی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

از تلاوت نوجوانان حافظ کل قرآن تا دست نوازش رهبر برسر قاری کهنه‌کار قرآن+عکس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ جامعه قرآنی کشور طبق رسمی دیرین در طلیعه ماه مبارک رمضان به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. دیداری که بسیاری از فعالان قرآنی بیش از یک سال است و که انتظار آن را می‌کشند و به دلیل محدودیت جا بسیاری از عزیزان توفیق حضور در این محفل نورانی را چند سال یک‌بار پیدا می‌کنند.

ازدحام چهره‌های قرآنی کشور در انتهای خیابان فلسطین امسال هم نوید دیداری دوباره با ولی امر مسلمین جهان را می‌داد و همه افراد باوجود گرمای هوا و روزه‌داری با شوق و ذوق در انتظار باز‌شدن درب‌های حسینیه امام خمینی(ره) بودند.

تازه‌کردن دوباره دیدار اهل قرآن که از نقاط مختلف کشور خود را به تهران رسانده بودند اتفاقی است که از لحظه اول تا لحظه آخر برنامه دیده می‌شد و این محفل نورانی به بهانه‌ای برای احوالپرسی و دیدار دوباره چهره‌های قرآنی کشور شده است.

حوالی ساعت ۱۶ درب‌های حسینیه امام خمینی(ره) گشوده شد و خیل عاشقان که امسال تعدادشان بیش از سال‌های قبل بود دسته دسته وارد حسینیه شدند و دیدار از حدود ساعت ۱۷ با ورود رهبر معظم انقلاب به جمع قرآنی حاضر در حسینیه رسماً آغاز شد.

اجرای مراسم را مجید یراق‌بافان بر‌عهده داشت و برنامه با تلاوت مختار دهقان نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رسما شروع شد.

دهقان چند روز پیش موفق به کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شده بود و قرار بود بلافاصله بعد از برگشت به تهران برای سفر تبلیغی راهی کشور لبنان شود اما این قاری قرآن کریم فقط برای حضور در این محفل نورانی و تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب سفرش را به تعویق انداخت و درحالی که همه گمان می‌کردند در این دیدار حضور نخواهد داشت با تلاوتش آغاز‌گر این محفل نورانی بود.

علیرضا مسیح‌پور قاری نوجوان اهل استان کهگیلویه و بویر احمد دومین‌نفری بود که برروی جایگاه رفت و از آیه ۴۳ سوره مبارکه روم و به سبک منشاوی تلاوت کرد.

گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن میعاد قم پس از مسیح پور به جمع‌خوانی آیه ۸۲ سوره مبارکه نمل پرداختند.

در ادامه مهدی عبرتی، نوجوان گیلانی حافظ و قاری قرآن و نوجوانان پرورش‌یافته در طرح اسوه از آیه ۴۱ سوره هود تلاوت کرد و در ادامه محمدحسین سعیدیان قاری بین‌المللی قرآن کریم از آیه ۱۹۶ سوره اعراف برای حاضران ترتیل‌خوانی کرد.

سید‌مهدی شیخ‌الاسلامی قاری نوجوان قرآن کیم نفر بعدی بود که به روی جایگاه تلاوت رفت و از آیه ۱۷ سوره مبارکه طه باسبک کامل یوسف بهتیمی تلاوت کرد و پس از وی سیدکریم موسوی مبتهل برجسته کشورمان خطبه‌ای از نهج‌البلاغه در وصف قرآن کریم اجرا و در ادامه امیرحسین حیدری آیات ابتدایی سوره حدید را تلاوت کرد.

از نکات قابل توجه دیدار امسال قرآنیان با رهبر معظم انقلاب تلاوت قاریان نوجوانی است که همه حافظ کل قرآن هستند و این امر می‌تواند تشویق خوبی برای نوجوانانی باشد که تازه گام در حوزه تلاوت گذاشته‌اند تا از همین دوران نوجوانی به حفظ آیات الهی هم بپردازند.

حسن عبدی، محمد برخورداری و حسین محمدرضایی سه عزیزی هستند که در ادامه مناجات‌خوانی و مدح و ثنای اهل‌بیت(ع) در حضور رهبر معظم انقلاب پرداختند. در ادامه سیدمحمدجواد حسینی قاری بین‌المللی به تلاوت از آیات پایانی سوره‌ مبارکه فتح پرداخت و باتلاوت زیبایش شور و حرارت خاصی به حسینیه امام خمینی(ره) بخشید و لبخند رضایت را بر لبان رهبر انقلاب نشاند.

اجرای گروه مدیحه سرایی مصباح‌الهدی استان خوزستان آیتم بعدی برنامه بود که این عزیزان به مدح و ثنای حضرت زهرا(س) پرداختند و کریم منصوری آخرین قاری بود که برروی جایگاه رفت و تلاوتش در سبک عبدالباسط شاید تداعی‌گر خاطراتی برای رهبر معظم انقلاب بود زیرا معظم‌له با دقت فراوان و با لبخندی زیبا به تلاوت این قاری کهنه‌کار گوش می‌دادند و درپایان دست نوازش پدرانه‌ای برسر منصوری کشیدند.

در پایان مراسم مهدی قربانعلی، فرازهایی از دعای ابوحمزه را اجرا کرد و قرائت دعای ختم قرآن توسط رحیم وظیفه‌شعاع پیشکسوت قرآنی استان آذربایجان شرقی آخرین بخش مراسم بود و پس از وی حاضران خود را برای استماع سخنان رهبر معظم انقلاب که به نوعی چراغ راه یک سال فعالیت قرآنی کشور خواهد بود، آماده کردند.

پس از سخنان رهبر معظم انقلاب حاضران نماز مغرب و عشاء را به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه کردند و افطار اولین روز ماه مبارک رمضان را گرد سفره رهبرشان نشستند.

انتهای پیام/