استانها » تهران » تولیدی » خبر پوششی » فریده ناصریان
کد خبر : 537368
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 15:21
رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس:

ارتقای سرانه مطالعه جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون میدارد

حسین چناقچی با تاکید بر اهمت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی گفت: ارتقای سرانه مطالعه جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون میدارد.

ارتقای سرانه مطالعه جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون میدارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین چناقچی با تاکید بر اهمت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی گفت: ارتقای سرانه مطالعه جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون میدارد.

مراسم تجلیل از  فرهنگیان و  دانش آموزان و یاوران کتاب  و کتابخوانی  ظهر امروز با حضور اینانلو معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری قدس، چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان شهری، کتابداران  و دانش آموزان در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در این مراسم حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس اظهار داشت: بدون شک ارتقا و افزایش سطح سرانه مطالعه  و  دانش افراد در پی مطالعه و کتاب خوانی، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد.

 وی افزود: توسعه هر کشوری وابسته به توسعه  علم و دانش و سطح سرانه مطالعه  و کتاب خوانی است   که متاسفانه در جامعه کنونی ما فضای مجازی  جایگزین فرهنگ غنی مطالعه و پژوهش  شده است.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس با تاکید بر اینکه ما باید به فرزندانمان بیاموزیم که بهترین دوست کتاب است، تصریح کرد: بنا بر فرمایشات  مقام معظم رهبری،  کتاب غذای روح انسان است و در این همین راستا باید تلاش شود. فرزندانمان را از سنین پایه علمی به سمت مطالعه روزانه و خواندن کتب  سوق دهیم.

چناقچی خاطر نشان ساخت: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری قدس نیز در راستا  ارتقای سرانه فضاهای مطالعه و کتابخانه در سطح شهر نسبت به واگذاری ۲ قطعه زمین به نهاد کتابخانه های عمومی اقدام کرده تا در  شهرک الهیه و کوی فرزان نسبت به ساخت کتابخانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

 وی با شاره به واگذاری کتابخانه های شهرداری به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان که در  دست انجام است، گفت: این مهم با هدف انجام  اقدامات مثبت در جهت تجهیز و ترویج  و ترغیب هرچه بیشتر کتابخانه ها و کتاب خوانی و مطالعه در بین آحاد جامعه شهروندان  صورت پذیرد.

 چناقچی در خاتمه متذکر شد:  ایجاد و در دستررس قرار دادن کتاب‌ها و نشریات  در کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها، کانون فرهنگی مساجد و کتابخانه‌های عمومی در تقویت عادت مطالعه و کتاب‌خوانی نقش بسزایی دارند که این دسترسی آسان افراد به کتاب  به طور طبیعی موجب ارتقای سطح دانش و مطالعه افراد میشود.

. در خاتمه این مراسم جمعی از دانش آموزان و کتابداران  و متولیان عرصه کتاب و کتابخوانی مورد تجلیل قرار گرفتند