استانها » البرز
کد خبر : 445902
دوشنبه - 2 مهر 1397 - 14:34
معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز تأکید کرد

ارتقاء سطح آگاهی مردم برای حفاظت از مراتع و منابع طبیعی

معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز گفت: باید با ارتقاء سطح آگاهی مردم برای مراقبت و نگهداری از مراتع و منابع طبیعی تلاش کنیم.

ارتقاء سطح آگاهی مردم برای حفاظت از مراتع و منابع طبیعی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عبدالرضا ابراهیمی صبح امروز در اولین نشست مشترک بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، گفت: در نشست امروز در رابطه با پنج مسئله گشت، سرکشی و اطلاع‌رسانی، اطفای‌حریق، آفات و امراض و بیماری‌های نباتی در جنگل و مرتع بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.
وی افزود: باید از مشارکت مردمی بهره‌مند شویم تا بتوانیم از نظارت بی‌نتیجه خارج شویم و به اقدامات تأثیرگذار برسیم.
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان کرد: برخی راه‌های صعب‌العبور وجود دارد در مراتع که نیازمند تدابیر ویژه است و باید برای این مناطق برنامه‌ریزی داشته باشیم.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی و زمان امدادرسانی لازم است معابری برای سهولت در تردد تعبیه شود که به راحتی بتوانیم در راستا حوادثی همچون اطفای حریق اقدام کنیم.
وی با اشاره به اهمیت همکاری همه شهرداری و بخشداری‌ها، تأکید کرد: در حال حاضر هفت سرجنگل‌بانی کوچک در جاده چالوس موجود است که با رسیدگی و تجهیز کردن این مناطق می‌توانیم اقدام تأثیرگذار داشته باشیم.
معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز اظهار کرد: ما موظف هستیم مراتع و زمین‌های آیندگان خود را محافظت کنیم از همین رو خواهشمندیم نهایت همکاری با ما صورت گیرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: بیماری‌های نباتی در سکوت کامل و در مدت زمان طولانی موجب می‌شود تا مراتع و اراضی با معضل و آسیب جدی مواجه شوند و باید در این زمینه تأمل کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش و آگاهی اضافه کرد: باید با ارتقاء آگاهی به پیشگیری برسیم تا با پیشرفت همراه شویم که البته این مهم نیازمند کمک و همراهی مردم نیز است.
انتهای پیام/