استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 818796
سه شنبه - 12 شهریور 1398 - 15:46

ارائه ۲۰خدمت الکترونیک به شهروندان قم تا پایان سال

شهردار قم گفت: تا پایان سال ۲۰ خدمت و تا سه سال آینده ۶۰ خدمت شهرداری به صورت الکترونیکی به مردم عرضه می‌شود.

ارائه ۲۰خدمت الکترونیک به شهروندان قم تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم هوشمندسازی شهر قم را از برنامه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۲۰ نوع خدمت و تا پایان سال۱۴۰۰، چهل نوع خدمت دیگر به صورت غیر حضوری و الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.
شهردار قم گفت: در میز خدمت الکترونیکی شهرداری، خدماتی مانند صدور پروانه ساختمان، صدور پایان کار، صدور گواهینامه عدم خلاف و امثال آن به مردم ارائه می‌شود.
سقائیان نژاد افزود: این خدمات هم اکنون در منطقه۵ شهرداری قم ارائه شده، اما استفاده شهروندان از این خدمات قابل توجه نیست.
وی، قم کارت را نمونه اولیه از توسعه خدمات الکترونیکی در قم نام برد و گفت: انتظار داریم تا پایان شهریور این کارت به شهروندان ارائه شود.
سقائیان نژاد بیان کرد: در شهرداری نرم افزارهای متعدد شکل گرفته و در حال یکپارچه سازی است و در قالب این نرم افزار خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
شهردار قم یادآور شد: در خصوص حرکت در مسیر تحقق شهر هوشند اهمیت برای شهرداری روشن بوده و بودجه‌های لازم پیش بینی شده است، البته باید شهرداری و شهروندان با هم همراه باشند تا شهر الکترونیک محقق شود.
وی با اشاره به اینکه با طراحی «قم کارت» بسیاری از خدمات به وسیله این کارت ارائه شده و پول خرد حذف می‌شود، گفت: قم کارت دارای کارکردهای مختلف است و انتظار داریم که قم کارت به سمتی برود که حتی به کارت بانکی هم تبدیل شود.
وی گفت: در بخش شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند باید پایه گذاری‌های متعددی دنبال شود و باید شهروندان بسترهای موجود را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنند و البته سازمان فاوای شهرداری نیز آموزش‌های لازم را ارائه دهد.