به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جمیل حق پرست ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حرکت این سازمان برای کاهش مراجعات غیرضروری و گام برداشتن در جهت ارائه خدمات بصورت غیرحضوری ازمهمترین اقدامات و اهداف در سالهای اخیر است، اظهار داشت : در حال حاضر ماهانه بیش از ٣٢ هزار لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان گیلانی بصورت اینترنتی ارسال می شود .

حق پرست اذعان داشت : این تعداد ارسال لیست اینترنتی عملاً سبب کاهش بیش از ٣٠ هزار مراجعه حضوری به واحدهای تامین اجتماعی استان گیلان در هر ماه و به تبع آن پائین آمدن رفت و آمدهای غیر ضروری و افزایش سرعت ارائه خدمات شده است .

وی افزود : در کنار خدماتی همچون مشاهده سوابق بیمه ای ، فیش مستمری و … که از سالها پیش در دسترس مخاطبان قرار گرفته است ، اجرای طرح توسعه خدمات غیرحضوری با هدف توسعه و گسترش دامنه ارائه تعهدات در بخشهای کوتاه مدت ، ابلاغ ها ، درخواست سوابق ، اعتراض و… را باید ازبرنامه های شاخص سازمان تامین اجتماعی برای رفاه حال شرکای اجتماعی خود و افزایش رضایتمندی آنان دانست .