استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 526440
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 21:15
نماینده مردم اسفراین در مجلس خبر داد

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پروژه جاده‌ای بام قوچان

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه جاده‌ای بام قوچان خبر داد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پروژه جاده‌ای بام قوچان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، هادی قوامی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری استان خراسان شمالی تشکیل شد اظهار کرد: پروژه ملی جاده‌ای میامی، اسفراین، بام و قوچان در کمیسیون برنامه بودجه ردیف اعتباری آن امسال از سایر استان‌ها جدا گردید و کد ملی جدید دریافت و اعتبار خوبی امسال به این پروژه اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: امسال به این پروژه ۲ میلیارد تومان اختصاص‌یافته که در سه‌ماهه اول امسال ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص پیداکرده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن به‌صورت نقدی بوده و ۷۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار بند ز اسناد خزانه داشته که در آذرماه نقد می‌شود و مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز اوراق داده‌شده که به پیمانکار جهاد نصر سمنان داده خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: پروژه دوم این شهرستان که یکی از پروژه‌های ملی و مهم می‌باشد راه‌آهن جوین_اسفراین، بجنورد و شیروان است که قطعه اول آن تقریباً تمام‌شده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم آن‌که از سال گذشته شروع‌شده متوسط پیشرفت فیزیکی هر دو قطعه حدود ۶۵ درصد می‌باشد و پیمانکار این پروژه ۱۵ میلیارد تومان مطالبات دارد که برای امسال مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل ردیف بند ز تخصیص دارد و اعتبار آن پول نقد می‌باشد که بایستی به کشاورزان و طلب کارانی که در مسیر ریلی این پروژه قرار دارند پرداخت شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه از اختصاص اعتبار ۸ میلیارد تومانی به راه‌های روستایی و عشایری این شهرستان خبر داد و افزود: در بازدیدی که معاون وزیر راه و شهرسازی در روز گذشته از این شهرستان داشتند قول مساعد دادند که جهت احداث، مرمت و بازسازی راه‌های روستایی شهرستان مبلغ ۸ میلیارد تومان دیگر به راه‌های روستایی اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان امام‌جمعه اسفراین در جلسه شورای اداری بیان داشت: با توجه به هجمه سنگین که دشمن در کشورمان ایجاد کرده همه باید با یک قدرت قوی‌تر جلو دشمن بایستیم و یک رهبری تیمی در شهرستان گام‌های مؤثری برای اعتلا و آبادانی و توسعه شهرستان برداشته شود.

وی افزود: در شهرستان در برخی از ادارات و ستاد با نیرو و امکاناتی وجود دارد که معطل‌مانده‌اند و منتظر بخشنامه و دستورالعمل جهت انجام اقدامات هستند که بایستی طوری عمل شود که بتوان از امکانات و سرمایه موجود شهرستان به نحو مطلوب استفاده گردد.

طاهر رستمی فرماندار اسفراین خطاب به رؤسای ادارات و نهادها گفت: چون تصمیم‌گیری‌های شهرستان و استان و کشور بر اساس اسناد بالادستی است فلذا باید رؤسای ادارات و نهادهای نسبت به مطالعه دقیق برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۷ اهتمام بورزند و کاملاً مسلط باشند تا بتوان در مسیر توسعه گام‌های مؤثر برداریم.

وی بیان کرد: دشمن در مدت ۴۰ سال عمر پربرکت نظام هجمه‌های سنگین و تحریم‌های شکننده‌ای علیه نظام ما داشته که این تحریم‌ها جدید نبوده اما امروز این دشمن تبدیل به جنگ اقتصادی شده است که ما نیز باید در این جنگ گارد جنگی بگیریم و تک‌تک و پاتک‌های لازم را به دشمن وارد کنیم که پاتک ما خدمت صادقانه و تکریم مردم خوب ما و رعایت حقوق شهروندی است.

فرماندار اسفراین تصریح کرد: تمام مسئولین باید پاسخگو مردم باشند و با راه‌اندازی میز خدمت در ادارات و نهادها و برنامه یک روز اختصاصی ویژه ملاقات عمومی با مردم با مجموعه خودشان را فراهم نمایند و تلاش برای تقویت مردم باشد و امید و نشاط با مشارکت و همدلی و کار جمعی رونق دهیم و از کار جزیره‌ای و پراکنده بپرهیزیم.

انتهای پیام/