تولیدی » فولادشهر
کد خبر : 238506
دوشنبه - 7 اسفند 1396 - 11:15

اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب؛توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امین آذرپیوند دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب، توانست میزان هدر رفت آب را به صورت چشم‌گیر کاهش دهد. دانشجوی مخترع واحد لنجان با تشریح اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب بیان کرد: پک سردوش کاهنده مصرف آب میزان مصرف آب […]

اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب؛توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امین آذرپیوند دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب، توانست میزان هدر رفت آب را به صورت چشم‌گیر کاهش دهد.

دانشجوی مخترع واحد لنجان با تشریح اختراع پک سردوش کاهنده مصرف آب بیان کرد: پک سردوش کاهنده مصرف آب میزان مصرف آب را به طور چشم‌گیر کاهش می‌دهد به نحوی که میزان مصرف آب را در یک دقیقه به کمتر از ده لیتر می‌رساند؛ این در حالیست که میزان مصرف با استفاده از سردو‌ش‌های معمولی با بالاترین فشار حدود چهل و هشت لیتر بر دقیقه خواهد بود و با این میزان کاهش شاهد خروجی بسیار مطلوبی خواهیم بود. این نوع سردوش‌های کاهنده مصرف آب را می‌توان در بخش‌هایی چون روشویی ، ظرفشویی وحمام مورد استفاده قرار داد.

امین آذرپیوند تاکید کرد: سردوش‌های کاهنده مصرف آب می‌توانند نسبت به بخش عمده‌ای از هدر رفت آب جلوگیری کنند. بنابراین ساخت این نمونه از سردوش‌های کاهنده مصرف آب موجب صرفه‌جویی ۸۵ درصد در مصرف آب شیرین خواهد شد. که با اضافه نمودن سنسورهای هوشمند می‌توان درصد صرفه‌جویی را افزایش داد.

وی افزود: میزان مصرف با استفاده از سردوش‌های معمولی با بالاترین فشار آب چهل و هشت لیتر بر دقیقه خواهد بود. از طرفی میزان مصرف آب به مقدار کمتر از ده لیتر بر دقیقه به صورت یک نواخت با خروجی بسیار مطلوب و رضایت‌بخش میتواند عدد مناسب و توجیح کننده‌ای باشد. میزانی که ده دقیقه مصرف آن برابر عددی کمتر از صد لیتر بر دقیقه خواهد بود.

آذرپیوند ادامه داد:یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور بحران آب است که در این میان بخش زیادی از هزینه‌ها صرف تصفیه و انتقال می‌شود که بخش عمده آن با مصرف در شستشو و حمام به هدر می‌رود.

انتهای خبر / قریشوندی ابراک