استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مریم اسماعیل نژاد
کد خبر : 576490
سه شنبه - 27 آذر 1397 - 11:59
سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان خبر داد:

احیا بافت ناکارآمد میانی شهر سمنان با ساخت مسکن امید

هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان در سال ۹۷ به ریاست سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

احیا بافت ناکارآمد میانی شهر سمنان با ساخت مسکن امید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان در سال ۹۷ به ریاست سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان با اشاره به بررسی اولویت بندی محله های هدف در راستای دستور ستاد باز آفرینی شهرستان سمنان، از برنامه ریزی ساخت ۱۰۰۰ واحد در ۵ محله هدف با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود بزودی ساخت مسکن امید در بافت‌های فرسوده شهر سمنان آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مدیران شهری به مقوله بازآفرینی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همدلی موجب می شود که مدیران شهری با آسودگی اقدامات شان را عملیاتی کنند.

در این جلسه در خصوص نحوه اعمال تخفیف هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری ، گزارش اقدامات شهرداری در خصوص تسهیلگری و تبلیغات مربوطه در محله‌های هدف، گزارش پروژه‌های پیشنهادی و در دست اقدام شهرداری در محله پایلوت هدف از مهمترین مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید ارائه برنامه کلیه دستگاه‌ها در ۵ محله هدف به عنوان اولویت اول/پیگیری ارائه بسته تشویقی مناسب برای سرمایه گذاران دراحداث مجتمع ها/ بررسی رفع موانع و سرعت بخشیدن به پروژه از سوی دستگاههای اجرایی /برگزاری نشست با انبوه سازان مسکن و…از جمله مصوبات این جلسه بود.