استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 560605
شنبه - 17 آذر 1397 - 15:07

احداث چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان

عملیات اجرایی چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری اصفهان در تاریخ خود با حضور استاندار، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر با استقبال بی‌نظیر شهروندان در بزرگراه شهید اردستانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری آغاز شد.

احداث چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عملیات اجرایی چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری اصفهان در تاریخ خود با حضور استاندار، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر با استقبال بی‌نظیر شهروندان در بزرگراه شهید اردستانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری آغاز شد.
۷۴۰ میلیارد ریال، هزینه آزادسازی
قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، با استقبال از حضور استاندار و دیگر مدیران شهری در آغاز عملیات اجرایی چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان و احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی بیان داشت: این حلقه حفاظتی، محل اتصال شهرستان‌ها به اصفهان است و کاهش آلودگی و بار ترافیکی، توزیع خودروهای بزرگ در مبادی ورودی شهر و تأمین امنیت ترافیکی به‌ویژه برای اهالی منطقه را به همراه دارد.
شهردار اصفهان طول رینگ حفاظتی را ۲/۷۸ کیلومتر اعلام کرد که ۸/۴۵ کیلومتر آن در یازده منطقه از کلان‌شهر اصفهان قرار دارد و ۶/۲۸ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و ابریشم و ۸/۳ کیلومتر دیگر در محدوده فرمانداری‌ها واقع است.
قدرت‌الله نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان دو رینگ ترافیکی غرب و شرق دارد، افزود: رینگ ترافیکی غرب تکمیل شده، ولی رینگ شرقی هنوز تمام نشده و تلاش بر این است که براساس برنامه زمانی شهرداری پیش برود.
وی گفت: اصفهان از چهار حلقه حفاظتی تشکیل شده است؛ رینگ اول در مرکز شهر و چهارباغ، رینگ دوم در محدوده خیابان سجاد و بزرگمهر، حلقه سوم شامل بزرگراه‌ها و رینگ چهارم، حلقه حفاظتی شهر است که از همه رینگ‌ها محافظت خواهد کرد.
شهردار اصفهان از تخصیص ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی چهارمین حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان خبر داد و اضافه کرد: پیش از شروع عملیات اجرایی، آزادسازی را آغاز کردیم و از یک سال گذشته براساس توافق با بنیاد مستضعفان، ۱۷ میلیارد تومان برای آزادسازی پرداخت شده است و در طول اجرا، منتظر آزادسازی نخواهیم ماند.
وی گفت: ۱۲۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۴ و ۱۲۷ هزار متر مربع در منطقه ۱۰، عملیات آزادسازی صورت گرفته است.
بهره‌برداری از پروژه تا ۱۲ماه آینده
شهردار اصفهان گفت: ۲۳ تقاطع غیرهمسطح، ۷ پل بزرگ، ۴ خط رفت و ۴ خط برگشت در این مسیر قرار می‌گیرند که امیدواریم شاهد تحرک بزرگی در استان اصفهان باشیم.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی همزمان با کلنگ‌زنی پروژه آغاز شد، خاطرنشان کرد: این پروژه تا ۱۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین هر ۱۵ تا ۲۰ روز، گزارشی از چگونگی پیشرفت پروژه ارائه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه روزهای کوتاه و شروع سرما خللی در روند پروژه ایجاد نخواهد کرد، از معاون عمرانی خود خواست تا کار این پروژه را محدود به یک شیفت نسازد و در صورت لزوم در دو یا سه شیفت کاری، عملیات اجرایی دنبال شود تا در ۱۰ ماه آینده این پروژه افتتاح گردد.
شهردار اصفهان اجرای فاز دوم رینگ حفاظتی را که تقاطع غیرهمسطح در کنار کارخانه قند است، از ۱۵ روز دیگر اعلام کرد که پیش از کلنگ‌زنی با تخصیص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار آزادسازی شده است.
همنوایی مردم و مسئولان، توسعه شهر و کشور
عباس رضایی، استاندار اصفهان، در آیین آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، اقدامات شهرداری و شورای شهر را ستودنی خواند و اهمیت احداث این پروژه را به لحاظ جلوگیری از ورود کامیون‌ها به داخل منطقه و کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، سهولت تردد و ایجاد رفاه، آرامش و امنیت منطقه ارزشمند خواند.
وی افزود: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر پیامدهای عمرانی و توسعه‌ای شهر باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار اصفهان حضور مدیران شهری و استانی و نمایندگان مجلس را در این آیین بهانه‌ای برای اعلام خدمت آنها به مردم دانست.
وی گفت: زمانی که شهردار این پروژه را تشریح کرد، اهمیت آن برای شهر اصفهان بارز شد؛ به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائلی ازجمله آلودگی هوا، ترافیک، نبود امنیت جانی برای مردم این پروژه می‌تواند کمک بزرگی به منطقه و خدمت ارزشمندی به مردم اصفهان
باشد.
استاندار اصفهان با بیان آنکه محدوده اصفهان از پل غدیر تا پل شهرستان نیست و مناطق محروم‌تری هم دارد، عنایت شهرداری و شورای شهر را به این‌گونه مناطق ستودنی خواند.
وی افزود: در شرایطی که استکبار به مقابله با انقلاب مبادرت می‌کند، مردم و مسئولان می‌توانند با همنوایی و همدلی شاهد انجام اقدامات بزرگ و مهمی در راستای توسعه شهر و کشور باشند.
تلاش برای بازگشت زاینده‌رود
در ادامه، فتح‌الله معین، رئیس شورای شهر اصفهان، یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری اصفهان را رفع محرومیت و ایجاد تعادل در مناطق پانزده‌گانه شهرداری عنوان کرد.
فتح‌الله معین گفت: بهره‌برداری از این طرح، بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه ۱۴ را مرتفع خواهد کرد و به کاهش آلودگی هوای شهر نیز کمک می‌کند.
معین در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم دسترسی همه مناطق شهر را به مترو به عنوان وسیله نقلیه عمومی پاک یادآور شد و افزود: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، علاوه بر تکمیل خط ۱، احداث خط ۲ قطار شهری در دستورکار قرار گرفته است تا همه مناطق شهر اصفهان از آن بهره‌مند شوند.
فتح‌الله معین، رئیس شورای شهر اصفهان، از پیشرفت سریع کار خبر داد و افزود: در جهت تأمین اعتبار احداث خط ۲ قطار شهری، گام‌های مؤثری برداشته شده است.
وی با اشاره به دغدغه مسئولان شهری، نمایندگان مجلس و استاندار در رفع محرومیت و ایجاد تعادل در همه مناطق شهرداری اصفهان، استعفای نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را در راستای حمایت از کشاورزان استان اصفهان و تلاش برای بازگرداندن زاینده‌رود به اصفهان، اقدامی ستودنی توصیف و ابراز امیدواری کرد مشکلات استان به‌زودی رفع شود.