اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 783362
چهارشنبه - 9 مرداد 1398 - 06:52

احداث خانه بازیافت در پایانه مسافربری کاوه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: خانه بازیافت با پیش‌بینی اعتباری افزون بر یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در شمال پایانه مسافربری کاوه در حال احداث است.

احداث خانه بازیافت در پایانه مسافربری کاوه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، عباس محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: به منظور تفکیک از مبدأ پسماندها و رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشت محیط، خانه بازیافت در پایانه مسافربری کاوه در فضایی به وسعت ۹۰ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: در این خانه بازیافت پسماندهای خشک و قابل بازیافت از پسماندهای تر تفکیک شده و تحویل خودروهای حمل پسماند می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در پایانه کاوه در سال گذشته، گفت: پس از ۲۰ سال اتوماسیون بار در فضای انتهایی پایانه کاوه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شد که هدف از آن تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهایی است که توسط اتوبوس‌ها جابه جا می‌شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز این اتوماسیون جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر، تجمیع دفاتر خارج از پایانه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، نظارت بر حمل بار با اتوبوس‌ها جهت جلوگیری از بارگیری بارهای پرخطر و صدور بیمه نامه اطمینان شهروندان نسبت به جابه جایی ایمن بار است.

محبوبی ادامه داد: برای کاهش ترافیک پایانه کاوه، در صدد خرید زمین در شمال شهر اصفهان هستیم تا خدمات اتوبوس‌ها از جمله باس‌واش، تعویض روغن و دپوی اتوبوس‌ها به شمال اصفهان انتقال داده شود، اما پایانه کاوه جابه جا نخواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه دیزل ژنراتور در پایانه کاوه گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان در پایانه کاوه با کمبود برق مواجه بودیم، دستگاه دیزل ژنراتور ۴۵۰ kva برای این پایانه خریداری شده که در مواقع ضروری و قطعی برق می‌تواند برق مورد نیاز پایانه را تامین کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به توقف اتوبوس‌های برون شهری رو به روی پایانه کاوه که باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شد، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور، دوربین نظارتی نصب شده تا پلاک اتوبوس‌هایی که توقف می‌کنند ثبت و اعمال قانون انجام شود.