تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 255154
دوشنبه - 6 فروردین 1397 - 22:30

احتمال به کارگیری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در Huawei Mate 20

یکی از ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود در سال جاری پرطرفدار شده و در گوشی‌های زیادی مشاهده شود، اسکنر اثر‌انگشت زیر صفحه است. گزارش‌ها حاکی از آن است که Huawei Mate 20 Pro نیز از این قابلیت بهره خواهد برد.

احتمال به کارگیری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در Huawei Mate 20

به گزارش پایگاه خبری ربیع،یکی از ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود در سال جاری پرطرفدار شده و در گوشی‌های زیادی مشاهده شود، اسکنر اثر‌انگشت زیر صفحه است. گزارش‌ها حاکی از آن است که Huawei Mate 20 Pro نیز از این قابلیت بهره خواهد برد.

گوشی Vivo X20 Plus UD اولین گوشی بود که از این تکنولوژی استفاده کرد و گوشی Vivo X21 نیز دارای یک نسخه‌ی UD (Under Display) است. طبق گزارشات اخیر دومین پرچمدار مهم هواووی در نیمه‌ی دوم سال جاری به همراه حسگر اثر انگشت ساخت کوالکام به بازار معرفی خواهد گردید.

تقریباً یک سال پیش، این شرکت سازنده‌ی چیپست برنامه‌های خود برای تولید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و عرضه‌ی آن به صورت تجاری در گوشی‌های مختلف تا تابستان ۲۰۱۸ را رونمایی کرده بود.

گفته می‌شود اسکنر کوالکام سه برابر گران‌تر از اسکنر‌های خازنی موجود خواهد بود اما نازک‌تر و دارای ضخامت ۰.۴۴ میلی‌متر است. این حسگر همچنین قابلیت عملکرد زیر نمایشگر‌هایی با ضخامت ۸۰۰ میکرومتر را خواهد داشت. بر خلاف یک حسگر خازنی که در ضخامت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرومتر کار می‌کند. همچنین این سنسور حتی در صورت خیس یا چرب بود انگشت نیز به خوبی عمل خواهد کرد.

هواووی تنها شرکت چینی به دنبال بهره‌گیری از این تکنولوژی در گوشی‌های خود نیز و باقی شرکت‌ها نیز ظاهراً تصمیم به استفاده از این سنسور در گوشی‌های بازار‌های جهانی خود هستند. برای بازار‌ داخل چین این شرکت‌ها در عوض از تشخیص چهره سه بعدی استفاده می‌کنند که ابتدا بازخورد بازار را مورد سنجش قرار دهند و ثانیاً درگیر قوانین نقض پتنت که در خارج از چین ممکن است گریبان‌گیرشان شود نگردند.

همچنین استفاده از این سنسور حدود ۶۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت که باعث افزایش زیاد قیمت تمام‌شده‌ی گوشی می‌گردد که رقابت را برای گوشی‌های چینی در بازار خارج سخت می‌سازد.