استانها » البرز
کد خبر : 453220
شنبه - 7 مهر 1397 - 16:35
فرمانده سپاه استان البرز مطرح کرد

اجرای ۱۲۳ برنامه در کنگره ملی شهدا/تألیف و چاپ ۱۵ کتاب شعر ویژه شهدا

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز: کنگره ملی شهدا استان البرز با ۱۲۳ برنامه فرهنگی، آموزشی، هنری، نمایشی و غیره به پایان رسید.

اجرای ۱۲۳ برنامه در کنگره ملی شهدا/تألیف و چاپ ۱۵ کتاب شعر ویژه شهدا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، سردار سید یوسف مولایی شامگاه جمعه در کنگره ملی شهدای استان البرز گفت: خداوند را شاکرم که توفیق دارم به نمایندگی از مردم و مسئولین استان در کنگره شهدا استان البرز به عنوان دبیرکل فعالیت کنم.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری نسبت به خانواده شهدا، افزود: قله جهاد شهادت است و تکریم و تعظیم شهدا و خانواده آن‌ها واجب بزرگ و همیشگی‌ما است.
فرمانده سپاه استا البرز بیان کرد: ایثار و شهادت طلبی مجاهدان استان البرز در گردان‌های مختلف به ویژه لشگر ۱۰ سید الشهدا در کشور زبان‌زد است و باعث افتخار ما می‌باشد.
مولایی با بیان اینکه حوزه جهاد و شهادت باید تقویت شود، اظهار کرد: لازم است برای ماندگار شدن راه‌شهدا، یاد و خاطره این افراد را گرامی بداریم و همواره برگزاری این مراسم‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به تبیین راه‌شهدا برای نسل چهارم انقلاب بپردازیم.
وی تعداد آزاده‌های استان البرز را ۹۵۷ نفر برشمرد و یادآور شد: استان البرز بیش از ۴۱ هزار و ۳۵۲ رزمنده در هشت سال دفاع‌مقدس آماده به رزم داشته است که به دفاع از خاک و ناموس وطن، همراه و همسو با کل مردم ایران در تلاش بودند.
به گفته فرمانده سپاه استان البرز در آن دوران از هر ۱۰ نفر یک نفر رزمنده بوده است در قالب ارتش، سپاه، نیروهای بهداشت و درمان و امدادگر خدمات‌رسانی کرده است.
مولایی با بیان اینکه جهادسازندگی استان البرز در هشت سال دفاع‌مقدس یکی از برترین‌ها بوده، اظهار کرد: خانواده نخستین شهیدان دانش‌آموزان در استان البرز می‌باشد و این مهم یک افتخار برای ما به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه پنج هزار ۲۵۰ شهید در استان البرز وجود دارد، بیان کرد: به همین تعداد کودک فاقد سرپرست در استان البرز وجود داشت که سرپرستی این کودکان در هفته دفاع مقدس به نیابت از شهدا واگذار شد.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: استان البرز ۹۲ شهید معلم، ۹۲ شهید روحانی، ۲۶۳ شهید دانش‌آموز، ۱۰۳ شهید مدافع‌حرم تقدیم انقلاب کرده است.
مولایی اضافه کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا با ۱۲۳ برنامه فرهنگی، هنری، تبلیغی و نمایشی تدوین و تهیه شد.
وی در پایان با بیان اینکه ۱۵ کتاب شعر برای شهدا تألیف و چاپ شده است، خاطر نشان کرد: سه هزار و ۳۰۰ شهید فرهنگ‌نامه در این مدت به نام شهدا تدوین شد.
انتهای پیام/۳۳۹۳