استانها » البرز
کد خبر : 596097
سه شنبه - 11 دی 1397 - 18:45
معاون رئیس‌جمهور خبر داد

اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده/ لزوم ورود همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده از طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای به حداقل رسیدن آسیب‌ها در خانواده، باید تمامی دستگاه‌ها کمک کنند.

اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده/ لزوم ورود همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، معصومه ابتکار در شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: باید عدالت در ابعاد و زوایای مختلف رعایت شود و یکی از جنبه‌های مهم این موضوع در بحث سیاست است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم عدالت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و بحث‌های جنسیتی است، افزود: همه اقشار مردمی بدون در نظر گرفتن جنسیت باید در فضاهای مختلف آموزشی، بهداشتی و ورزشی فعالیت کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به دلیل کمبود بودجه، ورزش و تربیت بدنی از دستور کار وزارت آموزش و پرورش خارج شد، تصریح کرد: طی این طرح دختران مقطع ابتدایی هیچ فعالیت بدنی نخواهند داشت و این معضل بسیار مهم است و منجر به بیماری‌های متعددی خواهد شد.

ابتکار از برگزاری دوره آموزشی برای معلمان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: طی این دوره معضل یاد شده دختران ابتدایی رفع شد.

به گفته وی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تنظیم شده و در سطح استان‌ها آماده اجراست که البته لازم است در شورای برنامه‌ریزی هر استان تطبیق یابد و در بخش‌های مختلف اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت اجرایی شدن این شاخصه‌ها از سال ۹۸، خاطرنشان کرد: باید برای بخش‌هایی که دارای خلأ هستند برنامه‌ریزی انجام شود.

ابتکار معتقد است آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان به استحکام بنیاد خانواده کمک شایانی خواهد داشت.

وی در ادامه از طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: برای به حداقل رسیدن آسیب‌های خانواده در کنار سایر آسیب‌ها همچون اقتصادی و اجتماعی، باید تمامی دستگاه‌ها کمک کنند.

معاون رئیس جمهور به همکاری سفیران گفت‌وگو برای کاهش آسیب‌ها و تحقق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های متعدد و فعالی در البرز وجود دارد که مورد حمایت دولت خواهند بود برای توان افزایی و اشتغال از این سازمان‌ها بهره خواهیم گرفت.

به گفته ابتکار در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۶۰ درصد از اشتغال‌زایی توسط بانوان انجام شده است.

انتهای پیام/و