استانها » البرز
کد خبر : 828825
دوشنبه - 25 شهریور 1398 - 17:19

اجرای طرح قضازدائی از پرونده های حوادث محیط کار در البرز

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج از اجرای طرح قضازدایی از پرونده های حوادث محیط کار در البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جواد یاوری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج  از اجرای طرح قضازدایی از پرونده های حوادث محیط کار در البرز خبر داد و گفت: اجرای این طرح کاهش حجم پرونده ها و پیشگیری از تراکم‌ کاری دادگستری های استان را به دنبال خواهد داشت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج افزود: در‌‌ بررسی های همه جانبه تصمیم گرفته شد پرونده های حوادث حین کار در دبیرخانه ای که به این منظور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان پیش بینی شده است مورد رسیدگی قرار گیرد. با شرکت های بیمه نیز هماهنگی لازم صورت گرفته تا بر اساس نامه دبیرخانه نسبت به پرداخت دیه اقدام‌ کنند.

وی با اشاره به وجود گزینه ای تحت عنوان «پرداخت خسارت بدون رأی دادگاه» در شرکت های بیمه، به کارفرمایان توصیه کرد که با خرید این گزینه نسبت به کاهش دغدغه و عدم نیاز مراجعه به دادگستری کارگر و کارفرما برای رسیدگی به پرونده های حوادث محیط کار اقدام کنند.

یاوری با بیان اینکه در طرح قضازدائی از پرونده های حوادث جرحی حین کار، حفظ شأن کارفرما و کارگر مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح قضازدائی از پرونده های حوادث طبق ماده ٨٢ قانون آئین دادرسی کیفری در اتاق بازرگانی البرز اجرایی شد.

با عملیاتی شدن اجرای طرح قضا زدائی در اتاق بازرگانی استان البرز، از این پس کارگران و کارفرمایان برای رسیدگی به حوادث جرحی در محیط کار دیگر نیازی به مراجعه به مرجع قضائی ندارند و اینگونه مشکلات با حفظ حقوق طرفین در کوتاهترین زمان ممکن در اتاق بازرگانی البرز مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نظر به اینکه مقوله قضازدایی بستر مناسبی را برای کاهش مراجعات به دادگستری ها مهیا  می کند، فراگیر شدن این اقدام در سایر اتاق های بازرگانی کشور موجب تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی ناشی از حوادث و دیگر چالش های محیط کار خواهد شد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/