استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 914205
سه شنبه - 10 دی 1398 - 14:52

اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در سطح راه‌های استان قم

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با اجرای طرح سیستم مدیریت پلهای جاده‌ای (BMS) افزون بر ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرو، در سطح راه‌های استان قم بازدید و بازرسی فنی شدند.

اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در سطح راه‌های استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، طی یکسال از اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌های جاده‌ای (BMS) 1300 دستگاه پل و آبرودر سطح محورهای برونشهری استان قم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفتند .
عباس شکوری، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پل‌ها و آبروها، در سطح راه‌های استان قم به اجرا در آمده است .
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه افزون بر ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرو از آذرماه سال ۹۷در محورهای مواصلاتی استان بررسی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در خصوص آنها اقدام شده است .
شکوری در خصوص نحوه اجرای این پروژه نیز اظهار داشت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل متبوعه و ادارات شهرستان تابعه در بازه زمانی ییاد شده به اجرا گذاشته درآمد. وی حاطر نشان ساخت : با عنایت به ضرورت بازدید ادواری پل و ابنیه فنی راه‌ها و در راستای اجرای این طرح، گشت بازرسی پل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شده است .
وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل (BMS) نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب‌ها و علل)، تعیین شاخص خرابی سازه ای و بهره برداری و رتبه بندی پل‌های جاده‌ای اقدام میشود .
رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پلها، شناسایی آسیب‌های متداول سازه ای، مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب‌ها، اولویت بندی پلها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و… از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح است.
شکوری از ملزومات اجرای طرح (BMS) به انواع دوربین‌های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و… اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان است که بحمدا….کارشناسان اجرایی این طرح از قابلت‌های لازم برخوردار هستند.