استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مریم اسماعیل نژاد
کد خبر : 521291
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 11:45

اجرای طرح《هویت دار کردن دام》با مشارکت تشکل های دامی و دامداران در سمنان

معاون سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان مشارکت ھرچه بیشتر تشکل ھای دامی این استان را در راستای اجرای طرح 《ھویت دار کردن دام》خواستار شد.

اجرای طرح《هویت دار کردن دام》با مشارکت تشکل های دامی و دامداران در سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان مشارکت ھرچه بیشتر تشکل ھای دامی این استان را در راستای اجرای طرح 《ھویت دار کردن دام》خواستار شد.

مصطفی شاه حسینی در ھمایش رؤسای مراکز ترویج شھرستان ھای استان با مسئولان سازمان اعلام داشت: ایجاد سامانه امور دام موضوعی است که سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان از سال ھای گذشته به دنبال آن بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان در موضوع آمارگیری زنبور عسل و شیلات و ثبت آن در سامانه عنوان کرد: در بحث آمارگیری زنبور عسل با تلاش ھای انجام شده، سمنان جزء نخستین استان ھای کشور بود که این طرح را به نحو مطلوب انجام و به پایان رسانیده است.

معاون بھبود تولیدات دامی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: باید مشکلات سامانه امور دام در سطح کشور رفع شود تا ھرچه سریع تر بتوان آمار دام استان سمنان را وارد این سامانه کرد. و برای این منظور پیگیری ھای لازم و پیشنھادات اجرائی نیز اعلام گردیده است.

شاه حسینی با تأکید بر لزوم اجرای طرح ھویت دار کردن دام ھای استان سمنان تأکید کرد: باید این طرح با کمک تشکل ھای دامی و دامداران انجام شود.

معاون بھبود تولیدات دامی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در دست داشتن آمار دقیق کمک شایانی در جھت برنامه ریزی دقیق و بھتر در راه رسیدن به اھداف از پیش تعیین شده تولیدات دامی خواھد کرد.