اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 677554
جمعه - 9 فروردین 1398 - 16:00

اجرای بسته جامع تامین تجهیزات بندری در سال ۹۸

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنای سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای بسته جامع تامین تجهیزات بنادر در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

اجرای بسته جامع تامین تجهیزات بندری در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، محمدرضا اله‌یار ، با تاکید بر این‌که نزدیک شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر ایران به استانداردهای بین‌المللی روز دنیا طبق شرایط ویژه هر بندر یکی از مهمترین اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است، اظهار کرد: علاوه بر این‌که بسته جامعی به منظور تأمین تجهیزات بنادر تعریف شده است که از ظرفیت مجموعه‌های توانمند داخلی به نحوه مطلوب استفاده کرد و متناسب با منابع مالی تأمین شده پروژه‌ها را پیش برد، اتفاقی که به عنوان یک جهش بزرگ در حوزه تجهیزات بندری تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات بندری بسته بسیار جامع و بزرگی تعریف شده است که بخشی از آن در راستای طرح تحول صنعت دریایی است، در همین رابطه هم تفاهم‌نامه‌ای در سال ۹۷ بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع منعقد شد که بتوان از ظرفیت مجموعه‌های توانمند داخلی به نحوه مطلوب استفاده کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برخی اولویت‌های مهندسی و توسعه امور زیربنایی بنادر ایران، بیان کرد: باید طبق یک برنامه‌ریزی مشخص و زمان بندی شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی روز دنیا وضعیت خود را پیش ببریم و برای هر بندر نسخه مربوط به آن را طراحی کنیم.

اله‌یار ادامه داد: بحث مربوط به طرح توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی موضوع دیگری است که امیدواریم تا پایان سال جاری و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده ۲ پست اسلکه اولیه آن تحویل داده شود. علاوه بر این مطالعات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در دستور کار قرار دارد و در صورت تأمین منابع مالی فعالیت مربوط به آن پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/