استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 559675
جمعه - 16 آذر 1397 - 22:00
معاون رئیس‌کل دادگستری کل خراسان شمالی خبر داد

اجرای ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد خراسان شمالی

معاون رئیس‌کل دادگستری کل خراسان شمالی در امور شورای حل اختلاف استان گفت: ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت ۲۴ مساجد در حال اجراست.

اجرای ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد  ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن امانی اظهار کرد: طرح ارتقای فرهنگ صلح و سازش با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات مساجد، هیئت‌امنای مساجد، معتمدین و ریش‌سفیدان محلی و نمازگزاران، اعضاء پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد و اعضاء شوراهای حل اختلاف روستایی در جهت ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طرح ارتقای فرهنگ صلح و سازش در مرکز استان و دو شهرستان گرمه و جاجرم از دو ماه پیش آغازشده است.

معاون رئیس‌کل دادگستری کل خراسان شمالی در امور  شورای حل اختلاف استان در خصوص مناطق برگزاری این طرح اضافه کرد: این طرح در مرکز استان به‌عنوان نقاط هدف در مساجد روستاهای ارکان، گریوان، چناران شهر، نوده و ناوه شهدا انجام‌شده و فقط دهستان گیفان مانده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه این مطلب افزود: این طرح در مرکز شهرستان بجنورد در مساجد انقلاب، بقیه‌الله الاعظم (عج)، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، امیرالمؤمنین، مسجد شهرک فرهنگیان و حاج صفا برگزارشده و فقط مسجد شهرک شاهد نیز باقی‌مانده است.

امانی خاطرنشان کرد: این طرح در شهرستان جاجرم در دو مسجد از مرکز شهر، مسجد شوقان، مسجد سنخواست، مسجد روستای طبر باید اجرا شود و در شهرستان گرمه نیز در مسجد جامع ایور و مسجد امام خمینی (ره) درق و مسجد جامع و موسی بن جعفر (ع) شهر گرمه اجراشده که باید در ادامه در مسجد روستای دشت نیز اجرا شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند  به فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی کمک نماید.

انتهای پیام/