استانها » تولیدی » خبر پوششی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 874589
سه شنبه - 14 آبان 1398 - 10:30
شهردار بابل

اجرای مانورها در هفته پدافند غیر عامل باعث افزایش آمادگی شهرداری بابل در زمان بحران می شود

سیدمجتبی حکیم در حاشیه برگزاری مانور پدافند غیرعامل شهرداری بابل به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بیان داشت: حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است زیرا با امنیت و اقتدار کشور ارتباط مستقیم دارد.

اجرای مانورها در هفته پدافند غیر عامل باعث افزایش آمادگی شهرداری بابل در زمان بحران می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدمجتبی حکیم در حاشیه برگزاری مانور پدافند غیرعامل شهرداری بابل به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بیان داشت: حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است زیرا با امنیت و اقتدار کشور ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: نقش مدیریت شهری در مقابله با بحران‌های احتمالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نگاه جامع و اصولی شهرداریها به پدافند غیرعامل مانند رعایت همه جانبه اصول ساخت و سازه‌های ایمن و بادوام در احداث بناها، فرهنگ سازی و آموزش عمومی، مدیریت ترافیک شهری، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف با طراحی و اجرای مانورها و رزمایش‌های مورد نیاز، ایجاد پناهگاه‌های امن همراه با خدمات مورد نیاز شهروندان در مواقع ضروری و پیش بینی سیستم‌ها و امکانات جایگزین و… سبب می‌شود که با برنامه ریزی و اجرای طرح و برنامه‌های کاربردی و اثربخش، با کمترین خسارات و آسیب‌ها با بحران آینده مواجه شویم.

شهردار بابل تصریح کرد: خسارت بالا در بحران‎ها و حوادث نشانگر اهمیت حوزه پدافند غیرعامل می باشد و باید در یک بازه زمانی مشخص و براساس طرح و برنامه ریزی مدون و از پیش طراحی شده نسبت به رفع یا کاهش آن آسیب‌ها اقدام کرد.

حکیم از آغاز لایروبی رودخانه آقارود و ارباب رود به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از طغیان و خسارات احتمالی با پاکسازی رودخانه‌ها از شاخ و برگ درختان و انباشت سنگ و رسوبات است زیرا این موانع سبب انسداد جریان رودخانه در زمان بارش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل زباله شهرستان بابل یادآور شد: برای رفت و روب، جمع آوری و‌حمل زباله به سکوی زباله و‌ محل سایت دفع بهداشتی در انجیلسی بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

شهردار بابل خاطر نشان کرد حجم زباله شهر بابل روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن می باشد و همچنین اشاره کرد امسال برای خدمات بازیافت در محل سایت انجیلسی، بهره وری مطلوب و کاهش آلودگی زیست محیطی و تفکیک زباله از مبدا ۱۷۰میلیارد ریال هزینه می‌شود.

سیدمجتبی حکیم با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در مقصد تفکیک می‌شود ادامه داد: آمار تفکیک زباله از مبدا در حال حاضر زیر یک درصد است که تا پایان سال جاری به سه درصد می‌رسد.

شهردار بابل افزود: برای توسعه و‌گسترش سایت دفع بهداشتی زباله در انجیلسی و افزایش ظرفیت کمپوست، فاز یک خط پردازش با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن برای عملیات فاین و تخمیر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

حکیم گفت: در راستای توسعه و‌گسترش سایت انجیلسی و بمنظور اجرای عملیات فازسوم تخمیر در سایت روباز، در صدد اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به این حوزه می باشیم.