استانها » البرز
کد خبر : 544043
دوشنبه - 5 آذر 1397 - 17:02
وزیر بهداشت:

اجازه نمی‌دهیم به اسم حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم به اسم حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی شود، گفت: اشکال اساسی در تعیین قیمت دارو این است که خریدار اصلی دارو، دولت بوده و فکر می‌کنند هرچه این دارو را ارزان‌تر بخرد بهتر است و از این رو قیمت واقعی را نمی‌بیند.

اجازه نمی‌دهیم به اسم حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، سید حسن هاشمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در استان البرز با بیان اینکه از اینکه برخی دست‌اندرکار تولید دارو فقط سراغ داروهای پرسود می‌روند، خیلی خوشحال نیستم، اظهار داشت: از رئیس سازمان غذا و دارو تقاضا می کنم در هنگام دادن مجوزها و حمایت ها از شرکت های دارویی بیشتر از کسانی حمایت کنند که فقط به سود دارو فکر نمی کنند و دنبال تنوع دارویی در تولیدات خودشان هستند.

وی افزود: از نمایندگان مجلس در آستانه تهیه لایحه بودجه ۹۸ درخواست می‌کنم به مشکلات صنعت دارو فکر کنند زیرا شرکت‌هایی هستند که ۱۲ ماه طلب خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن ایجاد مشکلات بسیار برای تولید کنندگان دارو، ادامه داد: بروز این وضعیت در صنعت دارو باعث شده تهیه برخی از مواد با چندین برابر افزایش قیمت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانم به دارویی اجازه ورود ندهم که خودم نیز مشابه ایرانی آن را استفاده کنم و تا جایی اجازه داریم صنعت دارو را به لحاظ تعیین قیمت کنترل کنیم که این صنعت، آسیب نبیند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم به اسم حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی شود، خاطرنشان کرد: اشکال اساسی در تعیین قیمت دارو این است که خریدار اصلی دارو، دولت بوده و فکر می‌کنند هرچه این دارو را ارزان‌تر بخرد بهتر است و از این رو قیمت واقعی را نمی‌بیند.

وی ادامه داد: البته این کلاف سردرگمی است که از سال‌های پیش تاکنون گرفتار آن بوده‌ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اینکه صنعت دارویی کشور با دو مشکل نقدینگی و تعیین قیمت دارو مواجه است، مردم از من انتظار دارند که بهترین دارو و تجهیزات پزشکی را در اختیار آنها قرار دهم و البته در وهله دوم به جیب خودشان نگاه می‌کنند که من با چه قیمتی نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی آنها را در اختیارشان قرار می‌دهم.

انتهای پیام/و