استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 390937
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 08:36
خبرنگار: مهري خزاعي

اتمام ۳۰ کیلومتر از عملیات پروژه قطار برقی مشهد- گلبهار

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از اتمام ۳۰ کیلومتر از عملیات پروژه قطار برقی مشهد- گلبهار خبر داد.

اتمام ۳۰ کیلومتر از عملیات پروژه قطار برقی مشهد- گلبهار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هومن گریوانی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۹۱ از محل اعتبارات دولتی آغاز و عملیات اجرایی آن در پنج قطعه برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: طول مسیر طرح قطاربرقی مشهد – گلبهار – چناران ۴۶ کیلومتر است که تاکنون زمین های ۳۴ کیلومتر مسیر آن تملک شده و تملک باقی اراضی در دست اقدام است و همچنین زیرسازی قطعه اول به طول ۸.۵ کیلومتر مربوط به مسیر گلبهار – گلمکان و قطعه دوم به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال انجام و توسط پیمانکاران تحویل قطعی شده است..

. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: در حال حاضر زیرسازی قطعه سوم از این طرح به طول ۱۸.۵ کیلومتر توسط شرکت آب و خاک آستان قدس رضوی از کیلومتر ۲۱ تا ۳۵ در حال اجرا است و تاکنون ۶۵ درصد پیش رفته و ساخت قطعه چهارم طرح نیز در هفته دولت توسط این شرکت آغاز می شود.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی و عملیات اجرایی پروژه قطار برقی مشهد – گلبهار – چناران هزینه شده و چون پیشرفت کار مناسب بوده، این طرح جزو پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در جذب فاینانس خارجی قرار گرفت.

گریوانی بیان کرد: از مجموع ۳۹ هزار و ۸۳۳ واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار تاکنون ۲۸ هزار و ۶۸۲ واحد افتتاح شده و طبق هدفگذاری، باقی واحدهای نیمه ساخته تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در سفر اردیبهشت ماه ریاست جمهوری به خراسان رضوی، بیشترین اعتبارات به گلبهار اختصاص یافت به طوری که هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای قطاربرقی، ۴۰۰ میلیارد ریال برای بیمارستان ۶۰ تختخوابی و ۲۰۰ میلیارد ریال برای پروژه فرهنگی – ورزشی اختصاص یافت که از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای امسال تخصیص یافته است.

وی اضافه داشت: بوستان محله ۱۱، مسجد محله ۱۱، مرکز فوریت های پزشکی، چهار باب زمین ورزشی روباز، بهره برداری از هزار و ۱۰۲ واحد مسکن مهر و مرکز کنترل ترافیک در مجموع با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از پروژه های مورد بهره برداری در گلبهار همزمان با هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار عنوان کرد: گلبهار اولین شهر جدید در کشور است که از مرکز کنترل ترافیک برخوردار می شود، ضمن اینکه سومین شهر در خراسان رضوی پس از مشهد و نیشابور در برخورداری از این مرکز خواهد بود.

وی گفت: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ۲ مجموعه آبی به مساحت پنج هزار مترمربع ویژه بانوان و آقایان با طراحی جدید، ۱۰ هکتار از زمین ۵۰ هکتاری آرامستان در مجموع با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.