پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 857535
سه شنبه - 23 مهر 1398 - 21:45

اتباع عراقی تا ۶۵ روز بدون ویزا می توانند وارد ایران شوند

سفیر کشورمان در عراق گفت: به منظور جبران حرکت عراقی‌ها در حذف ویزا و بنا به درخواست آنها، از روز ۲۵ ماه صفر اعلام کردیم تا ۶۵ روز اتباع عراقی بدون ویزا می‌توانند وارد کشور ایران شوند.

اتباع عراقی تا ۶۵ روز بدون ویزا می توانند وارد ایران شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: امسال دو اتفاق در بحث اربعین افتاد که بسیار مهم بود، اول باز شدن مرز خسروی بود که به تسهیل در تردد زوار کمک می‌کند و شاید تا ۱۰ سال دیگر از حجم زوار به سمت مهران کم نکند چرا که زمان زیادی لازم است تا زیرساخت‌ها در خسروی فراهم بشود.

وی افزود: مهران جایگاه و قداست ویژه‌ای دارد و اگر دو سه مرز دیگر هم راه اندازی کنیم مهران همان جایگاه خود را دارد.

ایرج مسجدی ادامه داد: دوم اینکه از اول محرم تا آخر صفر نه تنها ویزا رایگان شد، بلکه آن را حذف کردند و این به دلیل همکاری های ویژه دو کشور است. اگر چه حذف ویزا باعث راحتی کار کشور عراق هم شده است.

وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها در بحث اربعین در همه حوزه‌ها و مسئولان همکاری و خدمت می‌کنند و جمهوری اسلامی را دوست دارند و در راستای کمک از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

سفیر ایران در عراق تصریح کرد: اگر مشکلی برای زائری پیش بیاید ما مسئولان نباید هم‌نگاهی غیر از این داشته باشیم و باید تمام هم و غم خود را در راستای رفع مشکلات زائران به کار بگیریم.

وی همچنین گفت: به منظور جبران حرکت عراقی‌ها در حذف ویزا و بنا به درخواست آنها، از روز ۲۵ ماه صفر اعلام کردیم تا ۶۵ روز اتباع عراقی بدون ویزا می‌توانند وارد کشور ایران شوند. عراقی‌ها با پاسپورت رسمی بدون ویزا حق ورود به کشور را دارند.

مسجدی تاکید کرد: مشکل کمبود آب آشامیدنی به دلیل گرمای هوا بلافاصله حل شد و علاوه بر این عراقی‌ها کمک شایانی در کمک به امنیت زوار ایرانی کردند.

انتهای پیام/