استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 432966
شنبه - 24 شهریور 1397 - 14:11
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

ابن زیاد هم در هیات غیر استکبارستیز سینه می‌زند

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به سنگ اندازی در برابر یکی از هیات های عزاداری محرم در بجنورد گفت: اگر یک هیات استکبارستیز نباشد ابن زیاد هم در آن سینه‌زنی می‌کند.

ابن زیاد هم در هیات غیر استکبارستیز سینه می‌زند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در مصاحبه با اشاره به تقابل دو گفتمان ارزشی و طاغوتی در واقعه کربلا اظهار کرد: عاشورا دانشگاهی است که به خوبی طرفین را به مخاطب معرفی می‌کند و نشان‌دهنده اوج انحراف از اصول و آرمان‌های تعریف‌شده پیامبر در جامعه است.

وی انتخاب افراد برای یاری‌رساندن به یزید یا امام در کربلا را عبرتی برای جامعه امروز دانست و افزود: جوانان با تمرین سبک زندگی امام حسین در امور سیاسی، عرفانی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می‌توان الهی بودن را تمرین کنند تا در بزنگاه تاریخ به یاری امام زمان بشتابند و از آزمون انتظار سرافراز بیرون بیایند.

رئیس حوزه‌های علمیه خراسان شمالی مقابله با جریان مقاومت را از دیگر جلوه‌های عاشورا بیان کرد و گفت: امروزه نیز عربستان سعوی با حمله به یمن بدون رعایت هیچ‌یک از قوانین انسانی و برای ترس خود از بیداری اسلامی و قوت گرفتن جریان مقاومت و ظلم‌ستیز اقدام کرده است.

وی عربستان را طی چند دهه گذشته فاقد هیچ‌گونه موفقیتی در عرصه‌های داخلی، خارجی و حتی کشورهای عربی دانست و افزود: وابستگی و دریوزگی این کشور به ابرقدرت‌های استکباری باعث عدم اقناع فکری جامعه و نخبگان خود شده و درنتیجه زیر سؤال رفتن بهت پوشالی آنها را منجر شده است.

سالاری در واکنش به برخی حواشی در خصوص یکی از هیات های عزاداری بجنورد درباره سنگ‌اندازی برای مطرح کردن موضوعات سیاسی روز در آن مراسم نیز گفت: هیات یک قرارگاه فرهنگی و یک دانشگاه برای رفتارسازی در بین جامعه است و بازخوانی سیره امام حسین در ایام محرم باید در کنار سیاه‌پوشی برای عزای ایشان، همراه با همرنگ‌سازی خود با زندگی ائمه قرار باشد.

وی در انتها افزود: اگر یک هیات استکبارستیز نباشد ابن زیاد هم در آن سینه‌زنی می‌کند و در هیات‌هایی که صرفاً شور و فقط دلسوزی کردن ظاهری باشد، رشد و تعالی برای رسیدن به مقامات خوب بندگی وجود ندارد.

انتهای پیام/