استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 782602
دوشنبه - 7 مرداد 1398 - 20:27

ابتکار: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وعده وزیر ورزش است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را وعده وزیر ورزش عنوان کرد و گفت: تدابیری در راستای مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها برای لیگ برتر اندیشیده شده است.

ابتکار: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وعده وزیر ورزش است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  معصومه ابتکار صبح امروز در بدو ورود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت نگاه برنامه محور به حوزه زنان دارد و در این راستا برنامه‌هایی در جهت کارآفرینی برای توانمندسازی زنان در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

وی به اجرایی شدن طرح گفتگوی ملی خانواده در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: طرح‌های دیگری مانند طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی با موفقیت در خراسان شمالی اجراشده است و مرحله بعدی این طرح در سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور  خاطرنشان کرد: طرح‌های جدیدی را معرفی می‌کنیم و میزان رشد طرح‌های پیشین را موردبررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

وی به همکاری این معاونت با آموزش‌وپرورش خراسان شمالی برای افزایش سواد دختران بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: بررسی زنان روستایی و اشتغال آن‌ها نیز در برنامه امروز مطرح خواهد بود.

ابتکار از ارائه کارنامه‌ای در حوزه بانوان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در این کارنامه مشخص خواهد شد مسئله دستور ۳۰ درصدی حضور بانوان در بخش‌های مختلف به چه میزان تحقق‌یافته است.

وی مهم‌ترین مشوق بانوان را تعادل بین کار در بیرون و منزل دانست و افزود: زنان باید درعین‌حالی که محور خانواده هستند به فعالیت‌های اجتماعی خود برسند و رسیدن به این تعادل نیازهایی دارد که مرخصی‌های بعد زایمان ازجمله آنهاست.

معاون رئیس جمهور به نقش زنان در خانواده نیز اشاره کرد و بیان کرد: فرزند آوری یک نقش انسانی برای بانوان است اما باید نقش اقتصادی نیز برای بانوان در نظر گرفت.

وی در پایان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های ورزشی آقایان گفت: طبق تدابیری که انجام‌شده و مناسب‌سازی‌هایی که برای ورزشگاه‌ها انجام‌شده امیدواریم در لیگ آینده شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم، اما وزیر ورزش در این خصوص مسئولیت دارند و او گفته که این کار شدنی بوده و وعده داده است.

انتهای پیام/